Gå til innhold

sykehus dietten??


Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR!

Anbefalte innlegg

Trur dere det er farlig og gå på sykhusdietten hvis man prøver el er i beg av et svangerskap?

 

den er jo streng, men man skal jo ikke gå sulten og det er ja bare sunn mat da?hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri villet gått på noen slanke kur om jeg prøvde og bli gravid eller i begynnelsen av et svangerskap. Spis heller sunt og bevege seg er tingen spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Ville strengt tatt ikke gått på den selv om jeg ikke var gravid.

Du mister sikkert noen kilo av å gå på den,men tro meg,de kommer like fort på igjen.

Man ligger på et ganske drastisk kalori-underskudd på denne dietten,og kroppen din kommer derved til å skru ned forbrenningen,noe som definitivt ikke er bra.

Kanskje ikke det svaret du ville høre,men sender det inn likevelfor jeg vil ikke at du skal slanke deg uvettig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sykehusdietten - eller Rikshospitalets slankekur som den også går under: Bare så det er sagt så går sykehusene i mot denne dietten, det er absolutt ikke fra et sykehus selv om navnet tilsier det. Dietten anbefales ikke av fagfolk. Da bør du i hvertfall ikke ta den hvis du er gravid!

 

http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i begynnelsen på svangerskapet, uke 6, og går å denne dietten, jeg har merket at jeg har mindre vann i kroppen (har plagdes med det før), jeg har mer overskudd, blir ikke så fort trøtt, greier helt fin lang dag på jobben. jeg tar B-vitamin og trantabletter i tillegg. Jeg skal bare gå på denne en uke da, men blir nok å holde meg til sunn mat etterpå også med mye grønnsaker. Jeg håper det går helt fint at jeg er på denne dietten kun en uke, den har iallefall renset kroppen min og det må jo være bra eller?

Lykke til til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort merker man på kroppen at dietten "fungerer" etter den endte uka eller faller kiloene litt etter litt i løpet av de 7 dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket det i løpet av uken jeg gikk på dietten. Gikk ned 2 kg fra mandag til onsdag og fredag hadde jeg gått ned 3,5 kg. Jeg sluttet da på grunn av kvalmen :) klarte ikke å spise mer suppe. Nå er det en uke siden jeg sluttet, og nå er vannet kommet tilbake i kroppen igjen. Jeg er sikker på at det skyldes maten, så jeg har lyst å gå på kuren igjen, selv om jeg er 8 uker på vei nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...