Gå til innhold

Noen som har utsatt pneumokokk vaksina (Prevanar)?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært veldig usikker på om vi ønsker å gi småtten denne vaksinen, og da vi var på 3.mnd kontroll i dag valgte vi å ikke ta den. Vi fikk en avtale med helsesøsteren om at vi kunne ta den ved 5.mnd kontrollen, så ta den igjen når han var ca 8 mnd, og så den siste dosen når han var 1 år, hvis vi ombestemte oss.

Er det noen som har utsatt vaksinasjonen på lignende måte, og hvordan har evt. bivirkninger vært? Det i utgangspunktet ikke selve stikket som jeg synes virker skremmende, men evt. bivirkninger/ etterreaksjoner.

Blir hjertelig takknemmlig hvis noen hadde noen synspunkter de vil dele her. Synes det er en vanskelig avgjørelses å ta.

Fortsetter under...

Vi tok vaksina på tirsdag. lillemann fikk en allergisk reaksjon og vi ble sendt umiddelbart til sykehuset med helsepersonell med i bilen. Det gikk bra, men jeg kommer nok ikke til å la han ta den neste gang!

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde hatt det tilbudet da jenta mi var lita(hun er 2 1/2 nå) men jeg vet at hjernehinnebetennele forårsaket av pneumokokker slett ikke er noe å spøke med. Hun hadde det da hun var 1 år og jeg har aldri sett en unge som har vært så dårlig noen gang. Jeg var redd for å miste henne der hun lå på sykehuset med slanger både her og der. Det gikk heldigvis bra med henne.

Det er mange tilng man må ta i betraktning, blandt annet bivirkninger av vaksinen osv. Bare du kan bestemme hva barnet ditt skal få av vaksiner.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...