Gå til innhold

Noen som har utsatt pneumokokk vaksina (Prevanar)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig usikker på om vi ønsker å gi småtten denne vaksinen, og da vi var på 3.mnd kontroll i dag valgte vi å ikke ta den. Vi fikk en avtale med helsesøsteren om at vi kunne ta den ved 5.mnd kontrollen, så ta den igjen når han var ca 8 mnd, og så den siste dosen når han var 1 år, hvis vi ombestemte oss.

Er det noen som har utsatt vaksinasjonen på lignende måte, og hvordan har evt. bivirkninger vært? Det i utgangspunktet ikke selve stikket som jeg synes virker skremmende, men evt. bivirkninger/ etterreaksjoner.

Blir hjertelig takknemmlig hvis noen hadde noen synspunkter de vil dele her. Synes det er en vanskelig avgjørelses å ta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok vaksina på tirsdag. lillemann fikk en allergisk reaksjon og vi ble sendt umiddelbart til sykehuset med helsepersonell med i bilen. Det gikk bra, men jeg kommer nok ikke til å la han ta den neste gang!

Skrevet

Huffda, hva skjedde med han da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi skal ikke ta den mer. Har fått de to første. Men etter å ha lest om den, er det stopp!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke latt vesla få vaksinen. Har lest alt for mye negativt om den.

Skrevet

Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde hatt det tilbudet da jenta mi var lita(hun er 2 1/2 nå) men jeg vet at hjernehinnebetennele forårsaket av pneumokokker slett ikke er noe å spøke med. Hun hadde det da hun var 1 år og jeg har aldri sett en unge som har vært så dårlig noen gang. Jeg var redd for å miste henne der hun lå på sykehuset med slanger både her og der. Det gikk heldigvis bra med henne.

Det er mange tilng man må ta i betraktning, blandt annet bivirkninger av vaksinen osv. Bare du kan bestemme hva barnet ditt skal få av vaksiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...