Gå til innhold

Hvor lenge varer per amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min drikker bare ca 10 min per amming. Ammer ca annen hver time. Er dette lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok helt normalt - noen tømmer brystet på 5 min og går tilstrekkelig opp i vekt på det og :-) Så du har nok en effektiv liten pjokk da vet du. På neste veiing får du nok bekreftet at dette er nok tenker jeg

Skrevet

Takk for svar.. syns bare han blir så fort ferdig..,men han er vel mett da, har mye melk så det kommer kanskje mye på en gang..

Skrevet

med bra utdrivning og bra sugeteknikk går det fort ;_) Husker jeg ble overssket over det selv på førstemann hehe - hadde forestilt meg å amme en halvtime på hver pupp til hver måltid - også klarte han seg på en pupp i ca 5-10 min pr ammings og han ble en skikkelig "sumo" ;-)

Skrevet

I begynnelsen tok hver amming ca 40 min tilsammen, husker jeg fikk sett en hel episode av ER, nesten:) Etter noen mnd (da han var 4 mnd) hadde han satt opp farten noe aldeles grusomt. En pupp ble tømt på 3 minutter, andre på litt mer enn tre. Tilsammen MAX 8 minutter på hver amming, litt lengre tid om natten, og 3 timer mellom hver amming.

...dette var også perioden hvor han la på seg mellom 1 og 1.4 kilo hver mnd. Han så ut som smørbukk:))

Tror nok det er helt normalt, noen er bare raskere enn andre:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...