Gå til innhold

Kvalm..


varm i toppen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så kvalm i nesten hele dag, at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat....

Er det noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, stakkars deg! Har hørt at å suge på en bit fersk ingefær skal hjelpe, likeså ingefær-te. Man får visst også kjøpt et armbånd på apoteket som presser på et sted på håndleddet som skal motvirke kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp yoghurt (men flere som sier det er mer kvalmende, så må nesten bare prøve).. te hjelper også litt.. folk flest sier knekkebrød el tørre kjeks hjelper.. (ikke så mye for meg) , får nesten prøve deg frem..spis det du får lyst på (juice ol er ikke til å anbefale ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser noen mandler jeg, hjelper litt der og da, ihvertfall sånn at jeg får i meg litt mat Også om morgnen så drikker jeg te med ingefær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser salte, tørre kjeks. og små, hyppige måltider. Før jeg føler meg sulten.. Synes det er så vanskelig å få i seg noe mat. det er jo ingenting som frister:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært kvalm og kastet opp i 4 uker nå, og det som hjelper meg er små, hyppige måltider. Da går det som regel bra å holde maten også.

Oppkastet kommer ofte når det har gått lenge siden jeg har spist, så jeg passer på å ha en yoghurt ved sengen som jeg kan spise hvis jeg våkner på natten.

Jeg holder meg unna brus og juice, for dette er så surt for magen at da kaster jeg opp nesten umiddelbart.

Melk og vann funker bra for meg i hvert fall:)

I tillegg prøver jeg å unngå å kjøre bil/sitte på når jeg er kvalm, da går det alltid galt.

Du får prøve deg litt frem, og jeg håper du slipper å slite like mye som jeg har gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene deres..

Jeg har verken fått avkreftet eller bekreftet at jeg er gravid enda. Jeg venter ikm på man.. Så hvis jeg er gravid er jeg bare i min 4. uke.

Denne fryktelige kvalmen begynte for fullt i går, og har kommet og gått siden da. Har også endel andre symptomer, som tyder på at jeg vil få et positivt svar etterhvert..:) men jeg må bare vente og se.. Spiser nå salte kjeks og drikker farris, og det ser ut som om det kan holde det i sjakk.. Er litt redd for og spise for mye av gangen, i tilfelle det kommer i retur igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj , jeg er også kvalm konstant ! Det hjelper å spise litt hvis du klarer ! Spis det som frister ! Jeg drikker Sjokomelk , for den er litt tykk , så da blir jeg litt mett ... Loff og banan syns jeg smaker best når jeg er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...