SurferMamma Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Noen flere som opplever at den nyfødte lager rare lyder når den puster? Vet at nesa kan bli tett og regner med at det er helt ufarlig, men blir litt bekymra når hun hveser og det høres ut som hun sliter med å puste. Særlig om natta skjer dette. Ellers, er det noen som gir smokk til baby på kun to uker? Føler jeg blir advart av jordmor om å gjøre dette, for det kan være uheldig for amminga. Min jente dier veldig greit og virker å ha et enorm sugebehov. Kan jeg gi henne smokk? veldi takknemmelig for svar
meg og jentene Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Vår baby lagde også merkelige lyder om natta som nyfødt, dette er helt vanlig. Husker ikke hvor lenge vi ventet med smokk, tror det var ca to uker. Du kan gi smokk nå hvis du synes ammingen går greit, dvs at hun suger ordentlig.
frøy@ Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Jenta mi på 2 og 1/2 uke lager også slike lyder, hun piper på en måte, vanskelig å si om det kommer fra nesa eller halsen, men hun er ikke tett i nesa. Godt å høre at dette er helt vanlig, blir jo litt urolig når det høres ut som om hun sliter med pusten. Jeg begynte med smokk da hun var 8 dager gammel, fordi hun har et enormt sugebehov. Hun tok smokken med en gang og sutter som en gal. Det har ikke gått ut over ammingen og jeg prøver å begrense bruken av smokk til når hun skal sove og helst bare på kvelden. Snakket med helsesøster om dette, hadde litt dårlig samvittighet fordi jeg begynte så tidlig, men hun syntes det var helt greit så lenge ammingen var kommet godt i gang. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå