Gå til innhold

Smerter - 6 mnd. etter snitt :-(

Anbefalte innlegg

Hadde keisersnitt for et halvt år siden og er plaget med brennende sviende smerte i underlivet. Har vært til utallige undersøkelser og i følge legene er det "ingenting galt". Jeg føler meg helt desperat nå. Er det noen som har opplevd noe lignende og kan komme med noen trøstende ord. Er det fortsatt håp om å bli bra eller er dette smerter jeg må belage meg på å leve med??? Jeg føler meg helt utkjørt og redd for at ingen finner ut hva som kan være galt. Arret ser helt fint ut. Kan det være nervesmerter? Føles som jeg er brent av en svimanet. Har ikke klart å ha sex igjen mer enn en gang... Skal det være slik?:-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8828463-smerter-6-mnd-etter-snitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde keisersnitt for 7 måneder siden. Jeg plages ikke av konstante smerter sånn som du beskriver, men det gjør utrolig vondt når vi har sex. Tårene triller. Dette er derfor en lite prioritert aktivitet om dagen, men så får man lyst da og tror at nå skal det funke. Alt er bra helt til han skal inn. Da er alt bare vondt, vondt, vondt.

Deler derfor din frustrasjon, men kan ikke komme med noen svar. Lurer tvert imot på det samme som deg. Hvor lenge skal dette var? Og vil det gå over?

Tusen takk for at dere har svart meg - begge to. Jeg syns det er så mange som er kjempefornøyd etter å ha tatt keisersnitt og på meg virker det som om noen tror det er en lettvint løsning. For meg var hele fødselsopplevelsen et mareritt, og jeg føler meg rar og litt uttafor i forhold til alle som sier keisersnitt opplevdes bedre en vaginal fødsel. Hvordan er da en vaginal fødsel tenker jeg?. Kommer ikke til å få flere barn på grunn av detta. Jeg har blitt kjemperedd etter min fødselsopplevelse. Må få sagt at jeg har ikke disse smertene hele tiden, de kommer og går. Det var en lege som sa til meg at det tar ett år å komme seg etter en fødsel. Det håper jeg stemmer, for da har jeg fortsatt håp om å bli bra. Dere som har svart meg, syns dere det har blitt litt bedre på disse månedene? Håper noen som tok keisersnitt for leeenge siden kan fortelle om smertene gir seg på sikt. Jeg er kjempefortvila:-(

For meg var også keisersnittet, eller dvs. hele fødselsopplevelsen, grusom. Men som endte det hele med hastekeisersnitt også da etter en fødsel som varte i flere døgn... Jeg har også hatt en del smerter (riktignok mest ømhet, vondt når noen har tatt på magen rundt snittet eller jeg har kommet borti noe), men nå føler jeg meg som før igjen. 10 mnd siden keisersnittet nå. Arret er ikke særlig pent, men det blir bedre for hver måned som går... Håper du også får det bedre etterhvert, både fysisk og psykisk.

For meg frister det heller ikke å få flere barn. Vil ikke utsette meg for et slikt mareritt igjen. Vi har lyst på et barn til, men det blir nok en stund til. Og da tror jeg at jeg i tilfelle skal kreve planlagt keisersnitt. Hadde du planlagt keisersnitt eller hastekeisersnitt?

Hei Mormor;-) Smertene du beskriver kan liksom la seg forklare. Det skulle bare mangle at ikke et så stort sår er ømt liksom (jeg mener IKKE å minimalisere smertene dine - for all del!), men smertene jeg har hører liksom ikke sammen med såret føler jeg. Akkurat sånn som de to andre som har svart meg sier. Det er det som tærer på psyken min. Har lest om underliv opp og ned i mente og hatt flere timer hos gynekolog. De finner ingen ting. Trodde jeg kunne ha nedfall livmor, men har visst ikke det heller... (Heldigvis). Snittet mitt var planlagt, men opplevdes likevel som et mareritt for meg. Lå to uker på sykehus ogmåtte gjennom en operasjon til etter snittet. Jeg er så redd de har gjort noe feil med meg. Hvordan kan jeg finne ut det da? Jeg føler at når de ikke finner ut hva som feiler meg så gir de bare opp. Sånn som det er nå tar jeg smertestillende omtrent annen hver dag:-(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...