Hymia+muffins Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Hei, jeg er en jente på 25 år som har tatt 2 medisinske aborter. Den første var for 3 år siden, og uten komplikasjoner. Så ble jeg gravid igjen i fjor vår og måtte igjennom enda en abort. Denne gangen blødde jeg i 4-5 uker(normalt blør man ca 2 uker). Var på ultralyd for å sjekke at alt var ute, og ble forsikret om at alt var OK. Senere fikk jeg beskjed om en bakterie i livmora som kunne føre til senaborter eller prematurfødsel ved senere graviditet.. Dette fikk jeg også beskjed om at var ufarlig så lenge jeg fikk en enkel behandling i form av piller før jeg bestemmer meg for å bli gravid. Nå har jeg lyst på barn, og ønsker å bli gravid snarest:) Lurer da på om det er stor fare for sterilitet etter abort, eller at det kan ta lang tid å bli gravid etter alt dette.. Kan man sjekke om man er steril? Fertilitetstest eller noe? Er ikke så inne på dette... Noen som har erfaringer med graviditet etter abort osv?
Erisa* Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Det er nok ikke veldig stor fare for sterilitet etter abort, spesielt ikke medisinsk abort. Tror ikke du trenger å være bekymret for det med det første i alle fall:) Du har jo allerede blitt gravid to ganger, selv uten å prøve (antar jeg), så slik det ser ut for meg, vil det nok ikke være spesielt vanskelig for deg å bli gravid (ikke mer enn normalt i alle fall). Men hvis du planlegger graviditet bør du jo snakke med lege ang de tablettene, og kanskje sjekke om alt er i orden før du begynner, siden du har hatt en bakterie i livmoren tidligere. Ellers er det vel bare å begynne å spise folat og sette igang:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå