Sommerfugl78 Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Ser i katalogen på Emmaljunga-vogner. De fleste har lufthjul, men noen har "Lightweight Tubeless punkteringsfrie". Er de like gode å kjøre? Noen som har erfaring med lufthjul / ikke lufthjul?
mammmamia ** Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Nei, lufthjul er absolutt det beste..! Jeg synes hvertfall det er overlegen forskjell, og jeg har hatt begge..! Plastikkhjul blir harde å kjøre på, veldig fort stygge, og gir vogna mindre fjæring...
TøffiTrynet☠ Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Tull og tøys!!! Lightweight tubeless hjulene til Emmaljunga har en kjempegod kjørecomfort! De er ikke sånn "hardplasthjul", men derimot akkurat passe myke og fjærende. De er gummihjul uten luft, bare.. Også slipper du å bekymre deg for punktering. OG de veier mindre enn lufthjul. )) Go gor it!!!!
Fikk maibaby06 Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 enig med miamaria5 over her:-) jeg har city crossen med disse hjulene, og er kjempefornøyd. Jeg triller mye, og går på all slags underlag blant annet en steinveg like ved oss, hadde nok punktert der noen ganger med lufthjul. Dessuten blir vogna tyngre med lufthjul, og for meg var det vesentlig at vognen ikke skulle bli for tung. Sist, dersom lufthjulene blir litt "slakke", det vil si trenger litt mer luft, blir vognen tyngre å trille (min erfaring etter å ha prøvd en vogn med lufthjul).
Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 De i butikken sa at de punkteringsfrie dekkene til Emmaljunga ikke var av plastikk, men av gummi, og at det var liten forskjell mellom de og luftdekkene. Vi går for punkteringsfrie dekk, dvs gummidekk med luftkanaler (City cross).
mumsi tobarnsmor Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Eg har kun hatt lufthjul og er fornøgd med det. Har aldri punktert! Men har hørt av dei som jobber i butikk at det er masse punkteringar og rep på lufthjul + at dei må jo etterfyllast med luft ein gang i blant for at dei ikkje skal bli tunge og trille. Så dei anbefalar punkteringsfrie. Men eg veit ikkje kva som er best av dei ulike sortene der...
September 2 Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Heisann! Jeg hadde lufthjul på den forrige vogna mi, og skal ALDRI ha det igjen. De var jo gode å trille, men punkterte hele tiden... Alltid når jeg hadde planer om langtur, var det et flatt dekk. Utrolig plagsomt!
2iApril Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Jeg har hatt Quinny comfort3XL med lufthjul (de har ikke annet) og etter 2 uker hadde den punktert 2 ganger!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er utrolig irriterende med vogner som punkterer, for veldig vanskelig å få den med seg hjem hvis du går alene.. Vi har hadde Hartan skater x til førstemann, og ville prøve noe nytt til nummer to, men var så misfornøyd med Quinnyen (ikke stabil, veldig lett for å tippe, og lufthjul som punkterte + ++) så vi solgte den og kjøpte Hartan skater s (med svingbart forhjul) og gummi dekk. Den har veldig god fjæring, som du kan tilpasse ettersom babyen blir tyngre. Gå for punkteringsfrie dekk så sparer du deg for MYE irritasjon.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå