Gå til innhold

Yukkapalme giftig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan det skrive, men vi har en yukkapalme, halvmetern stor stående på et bord. palmen er en stamme med to "utskudd" grønn, men lyse striper. da har vi en katt som spiser av den med jevne mellomron. Det er en langhåra perser. Den er ute og innekatt og spiser også gress. Vi har måtte ta bort alle planter fra henne, men nå oppdaga vi at hun har spist mange blader av den palmen. har prøvd å søke på nett, men finner ingenting om den er gitig. Skriver sikkert navnet feil? ca en gan pr. 14 dag har hun "rennskjeta" i et par dager, men er ellers i fin form. greit for meg hvis hun spiser av palmen og den ikke er giftig. Hun spiser forøvrig på alt mulig og en gang ble hun forgifta med at det var noen som røka her ute i hagen og det regnet i askebegeret og da måtte hun selvfølgelig drikke opp vannet etterpå. Dyrlegen kom da og ga henne "overlevningsprøyter". Ellers har vi to andre katter som spiser normale ting. Så er det noen som vet om den palma er giftig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yucca palmen er ikke giftig :)

Skrevet

Jøss er den ikke giftig! Hadde jeg egentli aldri trodd!

Men om katta de er glad i "grønt" Prøv å plant kattemynte! Mine 2 katter er ville etter den lukta, vet ikke om de spiser den, men de gnir seg på den å blir glade:)

Skrevet

Yucca palmen sine skudd blir brukt til å spises blan annet. Så de er ikke giftige.

Kattegress kan du få tak i frø i de forskjellige blomsterbutikkene og plante det så pusen spiser dette.

Kattemynte er er ikke så vanlig at katter spiser, de er mer tiltrukket av lukten enn av å spise de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...