Gå til innhold

Sikkerhetsnett til bagen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg bor i Bergen og lurte på om noen vet hvor man kan få kjøpt/ helst leid sikkerhetsnett til bagen (i stedenfor bilstol). Jeg har Quinny bag og de fleste jeg har snakket med( MA, Gjensidige) har bare sikkerhetsnett som passer til SIMO-bagene. Har bilstol, men ønsker sikkerhetsnett siden jeg skal på langtur. Blir forlenge å sitte i bilstol mtp at han bare er 2 uker gammel. Noen som kan hjelpe meg?? Setter stor pris på det:) På forhånd, takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quinny kan du ikke bruke sikkerhetsnett med! Uansett er det ikke noe problem å bruke bilsete på langtur, babyer kan sitte i opptil 2-3 timer av gangen i strekk, sier overlege ved barneintensiven på Ullevål, Tor E. Calisch. Dette med at de ikke kan sitte for lenge av gangen er gammel lærdom, de nye bilsetene er så ergonomisk utformet at ryggen ikke tar skade av det :-) Kjørte selv Trondheim-Oslo med lillesnuppa da hun var 4 dager gammel og hun sov og storkoste seg hele turen, passet på å ta pauser og ta henne ut når hun ville ha mat eller ny bleie, så gikk det strålende, og så satt hun trygt - det gjør de IKKE i bag med nett!

Skrevet

Takk for opplysningen... Har maxi cosi bagen som passer til Quinnyvognen,så da skal det jo gå greit. Var bare noen som sa til meg at en burde bruke bagen mest mulig når en skulle på langtur. Men som du sier, en må jo ta pauser uansett på veien.. Da skal vi kose oss på tur:)

Skrevet

Dette med at bilstol ikke er trygt i lengre perioder virker det som er et veldig norsk fenomen--og i det siste har jo f.eks trygg trafikk gaatt ut og sagt at den myten ikke stemmer. Her i USA for eksempel (og i mange andre land i verden) brukes jo bilstoler i stedet for bagvogn, og det har man gjort i alle aar. Unger sitter i bilstolen (som blir festet til trillen, babyhuske osv.) i mange timer hver dag--og det har de gjort i alle aar uten at det virker som om de har tatt noen skade av det. Jeg sier ikke at det er bra--tror selv at unger har det mye mer behagelig hvis de faar strekke seg ut litt (og har selv valgt aa ha bag til vogna), pluss at faren er at de ikke faar saa mye kroppskontakt dersom bilstolen hele tiden blir brukt som baeremiddel, men i andre land hvor ungene sitter i bilsetene "hele tiden" fra nyfoedt vokser de ogsaa opp og klarer seg helt fint. Bagnett er ikke saa trygt som bilstol, og det er en grunn til at de ikke er tillatt f.eks i Svergie (og resten av verden.) Kan dere ikke heller ta noen pauser underveis (hver 2 time f.eks) og la ungen strekke seg litt? Lykke til med turen uansett hva dere velger. Det gaar sikkert helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...