Gå til innhold

det var jeg som skrev det forrige innlegget..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det at du er i tvil sier i mine øyne sitt..Ikke gjør noe du vil angre på..Jeg fant selv ut at jeg var skrekkelig uplanlagt gravid for ca 4år siden.Jeg var da ca 14uker på vei,men legen anbefalte meg å søke seinabort. Etter jeg sa vesla sparke på ultralyden bestemte jeg meg sporenstraks.Jeg er nå mamma til ei tulle på 3år og har faktisk ikke angret et sekund.Send meg gjerne en post om du vil snakke.

Du som skrev "skal, skal ikke"?! Om dette stemmer synes jeg det er skammelig at du lyver på deg et innlegg.. Jeg skrev dette for å få svar på ubesvarte spørsmål i en utrolig vanskelig situasjon, og at du skal "ta svarene fra meg" med å gjøre dette til ditt innlegg synes jeg er ganske frastøtende. Om du er i samme situasjon kan du heller skrive det enn å frata andres anonyme identitet!!

Men selvsagt:) Om det ikke var dette inlegget du hadde skrevet, så beklager jeg anklagen og ønsker deg lykke til. Er selv over 2 mnd. på vei og pga. helligdager og lite kirurgisk kompetanse i nærheten har jeg selv ikke noe valg med å avvente et evt. inngrep til fristen for selvbestemt nesten har gått bort.

Har apropos en venninde som tok abort i 5 mnd.

Dette etter lang søknadsprosess og avhør hos råd etc.

Gir kansje ikke noe håp om valget ikke tas med en gang, men vil du skal vite at du har muligheten til å utføre en abort senere også.

Antar at du mener innlegget :

(lang)utrolig usikker. vær så snill å gi meg råd.. + fakta om kirurgisk inngrep..

Startet av Anonym, fr. 30. mars 2007 10:58 ?

Ser at det allerede kan være for sent for deg, hvis fristen var i går, så jeg vil bare ønske deg lykke til uansett hva du endete opp med å velge! Skjønner ikke helt hva Anonym her snakker om i forhold til Skal, skal ikke, men det er iallefall ikke ditt forrige innlegg, siden det ble skrevet dagen..

Jeg svarte deg forresten på denne linken (tok abort selv tidligere og venter nummer 2 i godt ekteskap nå), men vi er alle forskjellige, og ingen løsninger passer for alle! Håper du klarte å ta en ordentlig avgjørelse på den korte tiden, og at du klarer å leve ett godt liv med avgjørelsen du tok! Pass på rettighetene dine i forhold til det eventuelle barnet, spesielt hvis det stemmer at barnefaren drikker..

Lykke til!

ja det var det innlegget jeg mente:) synes det var barnslig og tåpelig av den andre anonyme å angripe innlegget mitt på den måten! hva med å se litt ekstra på dato og kl.slett?? ble bare provosert og irritert av det innlegget ho skrev til meg!. menmen..

jo, men atter endte nok desverre med en abort.. var nok det beste for barnet.. så ble kirurgisk inngrep på tirsdag.. har litt blandede følelser etter dette.. synes det er veldig tungt, men er samtidig litt lettet, for jeg vet nå at det var det beste, selvom jeg samtidig har ett savn.. såppass mange venninder som er gravide, og blir altså ikke noe lettere for meg.. men nå er det jo ingen vei tilbake så...

Annonse

Gratulerer med en klok avgjørelse! Faren hørtes ikke ut som en pappa som et barn ville ha ønsket seg. Det er trist og vondt for deg nå, men tenkt på at det ihvertfall er DU som plukker opp regningen for dette, så å si. Alt for mange får barn fordi de ikke takler å ta på seg ansvaret for at de ble gravide og burde ta abort.

Jeg tenker på deg, og synes du fortjener å ha det bra nå.

Klem,

tusen hjertelig takk:) vet selv hvordan det er å ha en sånn far, og vil ikke at barnet mitt skal få det på samme måte.. en av grunnene til at jeg ville beholde barnet (vet det høres dumt og egoistisk ut) er faktisk fordi jeg ville prøve å beholde faren til barnet.. men jeg føler fortsatt at jeg tok den riktige avgjørelsen for barnet sin skyld..

Bare hyggelig, beibi. Det ER dumt og egoistisk å prøve å holde på en mann på den måten. Det funker sjelden, og det går ofte utover barnet. Men du er ikke den den første og heller ikke den siste som kommer til å tenke slik. Moren min foreslo faktisk for meg en gang at jeg burde slutte med p-pillen og bare bli gravid uten at typen min visste det! Eh.. Jeg fulgte ikke hennes råd. Og du bestemte deg også for å ikke gå den veien. Bra for deg! Det er trist når barn blir til for at foreldrene deres vil de skal fylle en eller annen funksjon for dem.

Jeg håper du klarer å ikke klandre deg selv så mye for dette. Det at du ikke gjentar det samme mønsteret du har hjemmefra med en far som ikke stiller opp burde hjelpe på mye samvittigheten. Det er en ganske stor ting å gjøre, og den egentlige rekkevidden av det tror jeg du kommer til forstå for alvor flere år fra nå. Det er mye kjærlighet i det du gjorde, og selv om jeg en en vilt fremmed så gråter jeg mens jeg skriver dette.

Klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...