Gå til innhold

Blir skuffa hvis det blir jente...

Anbefalte innlegg

Kjæresten min fortalte meg i går at han ønsker seg en gutt, som han kan spille fotball og stå på ski med. Dette gikk tydeligvis ikke an å gjøre med en jente, for han kom til å bli kjempeskuffa hvis det ikke ble en gutt.

Lever vi i Kina her?

Hva synes dere om den slags holdninger? Jeg skjønner at mange gutter har en drøm om en fotballkompis, akkurat som mange jenter drømmer om en prinsesse de kan pynte med kjoler, men man kan da ikke SI SÅNN?

En kompis fikk en jente for 2 måneder siden, og han uttalte også rett etter fødselen at han var skuffa fordi det ikke var en gutt. Spurte han igjen i helga, og han sa han aldri ville byttet for noe i hele verden. Så det blir nok kanskje bra etter fødselen uansett?

Det jeg synes er urettferdig, er at jeg skal gå rundt og føle at barnet ikke er like velkomment fra hans side dersom det er en jente. Da får jeg vondt inni meg, for jeg kunne aldri blitt "skuffa" fordi jeg fikk "feil" kjønn.

Overreagerer jeg?

Er litt usikker her....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8826266-blir-skuffa-hvis-det-blir-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff, nei du overreagere ikke.

synes det er veldig dårlig gjordt og si noe sånn. har du fortalt han hva du føler pga utsagnet hans? Jeg er sikker på at han blir like glad i ungen uansett kjønn. men jeg synes det er unødvendig og si noe sånn. det ødlegger så masse. tror nok de fleste gutter ønsker seg gutter, men at de blir skuffa viss det blir ei jente...nei, fy, den likte jeg ikke.

prat med han du, og forklar han hva du føler... dere får nok ordna opp i dette skal du se!!! lykke til!

Nei, du overreagerer ikke, men hvis du går inn og ser på debatten på "Gutt eller jente", så ser du at det er veldig mange jenter som ønsker seg jenter, og sier de blir skuffet hvis det blir gutt.

Tror det rett og slett går på at man ønsker seg sitt eget kjønn, og at man kanskje ikke ser de samme "mulighetene" med det andre kjønnet før babyen er der.

Tror du kan ta det helt med ro ihvertfall, jeg har en ste-bror som er pappa til 4 jenter, og selvom han sikkert hadde syntes det var stas med en gutt, så forguder han jentene sine over alt på jord :o) Og prøv å ikke tenke på det han sa (vet det ikke er lett når man er gravid og hormonell, er der selv :o)), men når babyen deres kommer, blir han nok en like stolt pappa uansett om det er jente eller gutt!

han tror han vil ha en gutt, men når jenta kommer vil det vise seg han var feil, kommer det en gutt så hadde han nok rett :-)

jeg ville ha jente første gang, men så sa de det var gutt, jeg ble lei meg, ville ha jente, tenkte de var nok feil, for hva skulle nå jeg med en gutt, kan ikke noe om gutter jeg

da jeg fikk se gutten, skrek han og hylte, jeg syntes han hadde så stor en munn, og jeg tenkte for meg selv jeg elsker denne gutten med den store munnen. så sluttet han å gråte, og munnen var ikke så stor, og gutten er bare helt perfekt for meg.

slik kommer det til å bli for kjæresten din også, spiller ingen rolle etterpå, det er jeg sikker på :-)

nei det er bare teit og si...kan ikke bry seg om hva det er så lenge det er friskt!!min samboer håper mest på jente,vet ikke hvorfor,tror han egentli vil mest ha gutt jeg... sier det bare for han tror det er det.. hehe..nei vi må bli gla samma hva vi får!!!

Heizann..

Vi har tre jenter og de er pappas prinsesser alle tre........han forguder dem og tar dem med på ski og er trener for fotballaget til den eldste og gjør mange gutteting ilag med jentene sine. Nå venter vi nr 4 og er nesten innstilte på at også det er en liten vidunderlig prinsesse...uansett er babyen svært velkomen og vi gleder oss.......vi er mer engstelig for at alt ikke skal være bra med babyen enn hvilket kjønn den har..

Lykke til....skal se han forandrer mening bare han får tenkt seg litt om :)

Annonse

Dette er værst for jenta hvis det er det dere får. Tenkt at faren hennes tror hun ikke kan stå på ski og spille fotball? Hun kommer jo til å tro det selv! Hun skal bli snill pike som skal jobbe med mennesker, være fornøyd med luselønn (for hun fortjener jo ikke bedre), gifte seg med en mann som skal ha middag på bordet kl 5, ta seg av ungene og vaske huset og sørge for at alle har det bra. Det er jo det jenter skal - sier pappa.

Håper du kan være motvekt og ta henne med på fotballtrening, klatretur, golfturnering, snowboard og alt det andre kule som jenter har lyst på! og som mammaer også kan!

Tok det opp med kjæresten min i går, og han hadde ikke ment det sånn sa han. Det blir bra uansett så lenge ungen er frisk og rask mente han nå.

Vet at han fortsatt ønsker seg gutt, og det er jo lov, så lenge han stiller opp uansett.

Vi fikk prata masse i går, for jeg har følt meg litt alene i svangerskapet hittil, og nå føler jeg meg mye bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...