Gå til innhold

Hva er verst..Brunt eller friskt blod..


Mitzy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp også hatt brun utflod/Blødning. Det varte i en og en halv uke med forskjellig grad av små klumper etc. Har hatt MA før så jeg kom på ultralyd i uke 5+2 bare for å sjekke at jeg var gravid i livmoren. Fosteret var da for lite til å se, men ble kalt inn til ultralyd en uke etter for å være sikker. Alt sto bra til og jeg fikk beskjed om at dette var veldig vanlig. Skal til en ny ultralyd i uke 9 siden blødningen enda ikke hadde stoppet da jeg var der sist. Det er egentlig ikke noen vits i å dra på ultralyd før du er 6 uker på vei da de ikke vil kunne se hjerteaktivitet enda. Du kan jo be om å få det sjekket når du er litt over 6 uker, men jeg håper for din del at dette ikke er noe å bekymre seg over. (Skader jo ikke å sjekke da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forresten heller ikke hatt samme symptomer på graviditet denne gangen som forrige. Er ikke øm i brystene en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mitzy!

 

Har hatt brun utflod i noen dager ná- er 6+3. Ikke mye, bare litt pá papiret. Har du mye? jeg var hos legen i gár og fikk sett det lille hjert dunke der inne... :-) sá det betyr jo ikke at det er noe galt- MEN, ta det veeldig med ro- er jo et faresignal...

 

lykke til! önsker deg det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent ikke vært noe brun utflod idag. Ser veldig utvannet ut på en måte. Det var noe på papiret da jeg har vært på do. Slik har det vært siden fredag. Håper hver dag på et signal på at mine mistanker er feil!

Godt og høre at det går bra med noen her:)

Håper og krysser fingre. Har ikke kommet ut noe ennå da og ingenklumper men. Sa legen noe om hvorfor det kom brun utflod hos noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mitzy!

 

Jeg spurte legen min- men hun bare ristet pá hodet... er sikkert vanskelig á si- sá jeg vet ikke. Leste at en lege sa at kroppen renser opp.... (?) kanskje det kan väre gammelt blod...? Huff, bare gjetter jeg ná altsá....

 

krysser fingrene for deg Mitzy! Nár skulle du til legen?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått time hos legen. Da jeg ringte fikk jeg beskjed at det var ingenting og gjøre hvis jeg aborterte. Og at det var ganske vanlig så tidlig i svangerskapet. Så kroppen ville i så fall ordne opp selv.

Så måtte bare vente og se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei mitzy!

har skrevet svar til deg tidligere.. håper du ikke ble for skremt.

hvilken uke er du i? synes det er litt rart at du ikke får time hos legen.

det er ikke noe særlig å gå rundt å være redd. vi alle håper jo innerst inne at d skal gå bra, selv om vi har tegn som får oss til å engste oss.

har du hatt noe smerte eller press nede i magen?

hvis du har hatt det, så er det vel grunn nok til å få komme til lege.

om ikke annet på legevakten. da kan du jo få bekreftet eller helst avkreftet engstelsen din. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, forbreder med på det verste jeg. Slik skåner jeg med for og ikke bli dratt ned i gørra. Sliter så fælt med og komme opp igjen serru..

Men nei, har ikke hatt noe smerte. Mulig derfor de ikke tok meg inn. Men hadde ikke det heller sist jeg hadde MA og da burde det ringe en bjelle at jeg faktisk burde fått komme inn til en liten prat om ikke annet. Blir noen ganger så irritert at jeg ikke gidder og bry noen. Nå tenker jeg at går det bra så går det bra.. hvis ikke så ordner det seg opp selv håper jeg. Ja, vet det er kaldt sagt men etter 2 avisning blir jeg så sint og egen...Sist gikk jeg i nesten en mnd(med dødt foster) og ringte og ringte. Da jeg knakk sammen i telefonen og gråt da først skjønte hu at jeg mente alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ringt legen og forlangt time. Det gjorde jeg selv for en måned siden. Hadde menssmerter og friskt blod. Legen sa at jeg måtte vente en uke og ta en ny test. En uke??? Det er jo en evighet synes nå jeg. Jeg ringte til privat jordmor og fortalte situasjonen og før sentralborddama fikk svart sa jeg hva legen sa og at jeg synes svaret er uakseptabelt. Jeg fikk time neste dag.

Det som er at man gjerne vil vite hva som skjer. Jeg sa den gang at om jeg mister så mister jeg - men jeg vil gjerne vite det. Orker ikke gå mange uker i uvisshet.

For meg gikk det bra. Er nå11+6.Har hatt flere blødnigner men det har stoppet hver gang. Jeg må bare ikke stresse så mye.

 

Lykke til dere alle og mitzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitzy, jeg syns du skal bytte lege. Det har du rett til.

 

Lykke til ;-)

 

Ps: Hvordan går det med deg nå? Jeg har brunt blod som har vart en stund og rødt i morges. Er ca 5 uker på vei tror jeg. Er veldig bekymret, for jeg har så lyst på en baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har hatt brunt blod eller utflod. Først en dag, så en dag uten og så kom det tilbake. Legen sa at det var ganske vanlig og at jeg ikke skulle bekymre meg.... Men det er ganske skummelt med tanke på det jeg leser ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg helt enig med! Vet du hvor lenge ewtter en evt abort man kan ta en ny graviditetstest og få et korrekt sva Jeg mener, dersom man er usikker på om man har hatt en abort?

 

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppdaget også blod i dag. :(

Mørkt blod på morgenen, men det er vel sikkert fordi det hadde vært der ei stund, og friskere blod når jeg var på do nå nettopp...

Huff, man blir veldig bekymra - jeg er i uke 10.

Noen som vet om man også blir kvalm og uvell om det er noe galt?

 

 

Leste om blødninger her om flere vil se:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/bl_dninger_i_svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ferie nå og det gikk hvertfall bra der. Har hverken væt hos lege eller noe.

Det har ikke kommet brunt siden torsdag. Det varte i en uke ca. Kjenner ikke noe annet enn litt ømme brystvorter og oppblåst magen. Men vet ikke om det kommer av om jeg fortsatt er gravid eller ikke.

Leste her ett sted at det ikke var uvanlig med blødninger de første 3 mnd av svangerskapet. Tror det stod på fra uke til uke nr 5 eller noe. men så ingenting om brun utflod der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:-)

det som er så domt er jo at man vil kunne få en positiv graviditetstest

hele 6 uker etter en eventuell MA, SA eller XU.

men hvis du fortsatt føler deg gravid er jo det et positivt tegn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...