Gå til innhold

Hva er verst..Brunt eller friskt blod..


Mitzy

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt friskt blod ennå. Men har brunt utflod. Er sannsynligheten stor for at jeg har MA nå? Det er 4 dagen nå:( Leser om alle som har hatt MA og der er det brun utflod... Få vel bestille time hos lege på mandag:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æ trur no de verste e friskt blod....de var det æ hadde da æ hadde en SA. Men de e kanskje individuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..Ja sikkert forskjell fra person til person.. Hadde MA i januar og da hadde jeg brun utflod:( Derfor lurer jeg veldig. Har liksom ikke hatt sterke graviditetsymtomer noen gang denne graviditeten så derfor er jeg litt mer bekymret. Sist hadde jeg sterke og så ble de borte.Så da viste jeg det på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde en MA i fjord, og det visste jeg ikke før jeg var på ul. Hadde ingen farge på utfloden eller blødninger.

Men det kan jo være lurt som du sier å bestille en legetime til mandag for å sjekke opp i det.

 

Håper det bare er "falsk alarm" for deg, og at lille spiren vokser seg stor og sterk i mammas mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

ikke for å skermme deg dette altså... Men før jul hadde jeg et svangerskap utenfor livmora. jeg hadde nesten ingen smerter, men hadde brun utflod/ lett blødning en ukes tid før jeg gikk til legen. måtte operere og fjerne den ene egglederen. Jeg ville tatt en tur til legen jeg bare for å sjekke, kanskje er det ingenting å bekymre seg over... For husk at veldig mange blør tidlig i svansgerskapet, uten at det er noe galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi..håper da inderlig ikke at jeg må det da. Får man sett noe særlig på UL da man er 5+6 uker bare da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hua

Jag er i uke 6 og har hatt litt brunt utflod var dag i en ukes tid.

Inte hatt ferskt blod.

Veldigt frustrert å vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.

Fått tid for Ultralyd om en dryg uke, føles som en evighet.

Vad betyder MA og SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA =missed abortion, fosteret dør i magen, men kroppen kvitter seg ikke med det med en gang. man kan gå flere uker og tro at man er gravid før man får tegn som litt blod eller noe.

 

SA=spontanabort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at brunt blo somregel ikke er bra...selfølgeli ikke masse rødt blo heller da...

men det røe bloe kan bare komme av at du er litt ømfintli i begynnelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har på følelsen at brunt blod er mer tegn enn rødt blod. Virker slik på innleggene her. Ser dårlig ut da hvertfall..Graviditetstesten jeg tok i natt var jo mye sterkere enn før(så godt som 2 like streker) men man produserer vel HCG en god stund etter MA mener jeg og ha lest så da hjelper ikke det noe særlig heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt brunt blod hos meg idag, og på UL hadde hjertet stoppet;-( Utskraping imorgen, var 9 uker på vei og uten problemer forøvrig. Så da hopper jeg tilbake til sliterne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

Når jeg ble gravid denne gangen var jeg på innvendig ultralyd når jeg var 5uker på vei, bare for å sjekke at det var på riktig plass denne gang. Det vi kunne se var en "klump" lignende ting som pulserte. Det er ikke så veldig mye du kan se, men du får i allefall bekreftet om det er et normalt sangerskap. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte idag og forklarte forholdene og at jeg var kjempebekymret. Neida fikk til svar at det var ingenting de fikk gjort så tidlig og måtte bare se det ann. Så kom det ut så kom det ut. Sånn var det desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi! Da fikk jeg foretatt utskraping inatt, fosteret var nesten 2 cm så jeg fikk alternativet om utskraping. Selve prosessen fysisk var grei, men kroppen kjennes veldig tom ut idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville og tatt en tur til legen. hadde og en graviditet utenfor livmora for ca et år siden. blødde veldig lite, men det var brunaktig. var til gu, men det ble ikke oppdaget, fikk beskjed om at det mest sannsynlig var en SA.

men allerede samme kveld fikk jeg smertetak i magen på venstre side. hadde flere tak, men med et døgns mellomrom.Tenkte at kroppen holdt vel på å kvitte seg med restene...Så jeg dro på påskeferie. Etter 4 dager ble det ille. ble henta med ambulanse på påskeaften i fjor.Hadde store smerter og indre blødninger.(derfor hadde det kommet ut så lite blod) måtte

fjerne venstre eggleder. Så, bedre føre var...

Men nå er jeg gravid igjen, i uke 11, med bare 1 eggleder, et år etter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt både sa og ma.

Sa hadde jeg da jeg ikke visste at jeg var gravid. Helt sprøtt egentlig. Var på festetur i syden, så skjedde det. Fossblødning. Må ha vært langt på vei også, men hadde så uregelmessig mens og var ny singel så jeg lyttet ikke til signalene. ( Ung)

 

Da jeg hadde ma, kjente jeg ikke andre symptomer enn at jeg var sliten. Ingen verk i brystene eller noe, men brun utflod som varte en uke.

Legene ble enige om utskrapning i uke 10, da hadde embroyet stoppet i utviklingen i uke 6...

 

Når man foretar en utskrapning, kan man være ekstra fruktbar etter på. Vi lyttet ikke til råd, så fort blødningene var over hoppet vi til "køys" og vips der var jeg gravid igjen! Jeg har ikke lett for å bli gravid så noe må det være i det.

I dag har vi en flott sønn på 1 år.

Om det skulle bli ma, så er det utrolig vondt der og da, men skulle det skje så hopp inn til det aktuelle forumet. Der fikk jeg trøst og håp, for det var så mange som hadde fått to streker igjen :-)

Lykke lykke til.

Henger meg på den at vi er bygd forskjellig og at det er mange som har fått barn selv om de blør eller har brun utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være normalt og unormalt med begge deler. Brunt blod er tegn på gammelt blod, mens friskt er ferskt. Hvis man har SA, så pleier man gjerne ha blødning og smerter. Selv om du har hatt litt brun utflod, så trenger det ikke bety SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det i flere dager. Lys brun utflod. Og høres ut som MA. Syns det var merklig sløvt at de ikke anbefalte meg en tur dit da. Hvor mange uker tar det før det kommer ut etter en MA? Hun kunne vel ikke seriøst mene at jeg skal gå flere uker og vente???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ein liten blødning (ein flekk i trusa + brunleg utflod i tre-fire dagar etterpå) i veke 10. Drog til legen neste morgon og fekk time til ultralyd dagen etterpå. Alt var fint (terminen blei flytt ei veke tilbake, men det gjorde ingen ting), det lille krypet var 2cm langt og hjartet slo som berre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)

 

Gløymde visst poenget mitt: Både flekken og utfloden var altså brun. Og ingen ting var gale. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle ha ma, noe som slett ikke er sikkert ennå, så vil jeg råde deg til å be om utskrapning hvis det drøyer for lenge.

Jeg hadde gikk vel i 4 uker med ma før de forsto at det var dødt. De anbefalte da å fjerne det mekansik for å hindre at det bel igjen evnt rester. Etter en utskrapning blir det liksom resnet opp der inne, tror det er positivt for en evnt neste graviditet. Kroppen er forberdt på graviditet og full av velkommen hormoner - derfor er det bare å hoppe på gubben igjen. Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dere leser på sidene her inne om blødninger,så er d ikek av betydning om blodet er friskt eller brunt..det som avgjør er mengde og evt klumper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være vanskelig for oss ikke helsepersonalefolk å si noe om det generelt.

Jeg hadde bittelitt brun utflod, trengte ikke truseinnlegg engang, likevel ma...

Mens jeg har hørt om andre med tildels store blødninger som får helt frsike barn. Så noen fasit er det ikke.Det jeg vet er at legene tar de gravide inn for undersøkelse om man skulle få blødning/utflod. de stiller opp, så det er bare å være klar og tydelig på at man er bekymret.

Mitt råd er å ta kontakt så fort man blir urolig, å gå å lure koster så mye energi, noe som ikke burde være nødv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...