Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Ble sagt opp pga nedbemanning på jobb og økonomiske problemer i firmaet. Har nå fått 3 mnd oppsigelsestid, siste dag er 30 juni. Sjefen vet ikke at jeg er 10 uker gravid. Når bør jeg melde meg arbeidsledig hos NAV? Blir lønnen veldig mye mindre enn den jeg har hatt (jobba der totalt i 11 mnd, fast ansatt)? Skal jeg si jeg er gravid til NAV med en gang mht fødselspenger? Hva er det beste å gjøre??? Og er dette det eneste alternativet for meg??????? Det er vel ingen som vil ha ei 5 mnd gravid dundre? Lei meg ;o(
AnneSynnøve Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg har all forståelse for at du er lei deg. Dette kan ikke være morsomt:( Ift økonomi så er det en fordel at du har vært ansatt de siste 6 mnd. Uten tvil - ta kontakt med NAV med det samme. Evt. gå inn på nav.no og kikk litt rundt. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Har nettopp vært uten jobb i halvannet år. Da jeg var i fast jobb tjente jeg ca 25.000,- i mnd (før skatt)og når jeg fikk dagpenger fra NAV fikk jeg utbet. totalt 8.000,- i måneden (etter skatt) så forskjellen er stor syntes jeg. Tror man får 60-62% av det man tjente som fast ansatt. Jeg ville ringt NAV med en gang for talt om situasjonen. Fortell at du er gravid ( NAV har jo gått sammen med Trygdekontoret og skal således også vite dine rettigheter). For å få permisjonspenger trenger du jobbe 6 av siste 10mnd. NAVs dagpenger regnes som jobb/lønn så du vil i alle fall få permisjonspenger. Siden du går ned i lønn tror jeg enten de regner et snitt av hva du har tjent siste året ( sjekk med de). Lykke til - skriv gjerne inn hvordan det går med deg :-)
camosilla Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Si til arb. giver at du er gravid. Jeg har hørt at man ikke kan si opp gravide jeg.... Undersøk dette du!
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Man kan ikke sis opp med grunn i at en er gravid. Men det er jo ikke tilfellet her. Men selv om er gravid er en ikke "freda"... Kontakt i hvertfall NAV og det er ingen grunn til å holde tilbake info om at du er gravid, Lykke til
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 HEHE. så nå at dette innlegget var starta i mars... Har sikkert kontakta nav for lenge sida du... Hvordan har det gått?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå