Gå til innhold

HIPP - kjøle ned vannet til 50-60 grader...

Anbefalte innlegg

Har gått fra NAN til HIPP pga magevondt hos småen her (aner ikke om det hjelper, men det er verdt er forsøk). Og den var jo plutselig en del mer tungvint å tilberede....

Jeg har ikke noe begrep på hvor mye 50-60 grader er og har heller ikke mikro hvor en kan stille inn væska på den temperaturen... Så hvordan vet jeg at jeg har kjølt vannet ned til riktig temperatur??

Jeg klarer å forholde meg til 40 grader, så nå har jeg vannet en del varmere enn det, men jeg har jo ikke peiling på om jeg har gjort rett...

Noen med gode tips? Blande så og så mye kjøleskap-nedkjølt vann med så og så mye nykokt vann, f.eks?

Fortsetter under...

på boksen står det bl.a. at man kan lage hipp mme i en kjele ved å blande vann og pulver og så varme opp til spisetemperatur. da regner jeg med at du kan bare bruke det vannet du har i kjøleskapet, varme det opp, blande ut pulveret og gi til barnet når tempen stemmer. det er i hvert fall sånn vi gjør det

Jeg tilbreder hippen på vanlig måte som andre mme.

Koker opp vann, fyller flaskene med ønsket mengde. Og setter den i kjøleskapet. Når hun skal ha mat, tar jeg den i mikroen til ønsket temp. Deretter tar jeg pulveret i.

Enkelt og greit.

• 2 uker senere...

kan man gjøre dette med nan 1 (vanlig) også???

koke vann først sette riktig mengde i hver flaske å så varme det opp etter man har blandet i pulveret til hvert måltid.dette hadde jo vært mye lettere siden vi nå har fått oss sånn flaskevarmer....hmmmmmm.

hilsen sliten tvillingmamma

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...