Gå til innhold

Har jeg forstaatt riktig? -Ang. oekonomi

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At dersom man er gift, faar man kun dette:

Engangsstoenad: 33000 (et eller annet)

Laanekassen: ca 8000 i maaneden

Barnetrygd 970 (var det ikke noe saant? i mnd)

Ikke akkurat saa veldig mye aa leve paa... Mannen min har vanligvis god loenn, men faar bare halve loenna til neste aar da han skal drive med forskning... Saa dersom dette er alt jeg faar kan nok oekonomien bli i trangeste laget, ja...

Fortsetter under...

ja, det stemmer nok ja. Med mindre du har tjent opp rett til fødselspenger, da kan du få dette ved siden av fødselsstipendet, i stedenfor engangsstønad.

Vi er også gift, og søker om den støtten du nevner. For oss er det jo et løft økonomisk, da vi er vant til at jeg får normalt lån/stipend som er på 6100 i mnd. Når du da får et år med 8000 i mnd som stipend, er det jo helt supert.

I tillegg har han sitt lån/stipend (mener han får noen hundrelapper i forsørgerstipend også?) men vi må se an hvordan det blir med den ekstrainntekten jeg har pleid å ha på siden. Om jeg kommer til å jobbe noe i permisjonsåret, eller om vi må belage oss på å klare oss uten de tusenlappene.

Jeg syns vi allerede har forholdsvis romslig økonomi jeg da, og klarer å legge til side litt til boligsparing og litt til sparekonto til "nødstilfeller" hver mnd, da er jeg fornøyd jeg:) Selvom det hadde vært svært velkomment om stipendandelen var større normalt sett.

Og en baby koster jo ikke all verdens første leveåret, annet en bleier og litt sånt.

Kanskje det kommer litt an på hva du er vant med da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...