Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var hos en lege i dag for å snakke om en oprasjon (kikkehull) jeg skulle ha, men da jeg satt meg ned hos legen fikk jeg et realt sjokk,for jeg trodde oprasjonen nærmet seg men jeg tok grådig feil. Jeg fikk beskjed om at de var på kanten av loven hvis de opererte meg. Så lenge jeg ikke hadde en partner har de ikke lov til å behandle meg. Jeg lurer på om det er noen privatklinikker som hjelper oss?

Jeg lurer på om det er noen som har vært borti noe slikt?

Jeg begynner å bli ganske lei av trangsynte leger og politikere.

Håper på svar:o)

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8823369-jeg-f%C3%A5r-ikke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Hvilken operasjon er det snakk om?

Du har like rett på barn som alle andre ,selv om du er enslig.

Men kunne tenkt meg å vite hva det gjelder,gjerne jeg kan svare da:)

Er selv inni en meget stressa å hektisk prosess.

Go påske til deg også:)

Bytt lege, og husk at du også har fritt sykehusvalg. Jeg har fortalt gyn på lokalsykehuset her at jeg skal til danmark og bli gravid ved hjelp av donor. Ingen reaksjon, han leste papirene og skrev rekvisisjoner for alle prøvene. Spurte om jeg ville ha lapraskopi(går utfra at det er den operasjonen du mener?) og ble enige om at det skulle vi avtale når han ringte ang prøvesvarene. Og dette var i det offentlige. Legen bare lurte på hvorfor jeg ikke kunne bli gravid på sykehuset i tromsø, tror ikke han var klar over at single ikke fikk hjelp i norge, så jeg fortalte han at det var ulovlig i norge. Fremdeles ingen reaksjon. Bare lykke til når jeg gikk;)).

Så tror bare du har vært veldig uheldig. Du kan jo bestille tlf time hos annen lege først for å avklare hans holdning før du gidder å ha legetime med han. Så slipper du å kaste bort tid og egenandeler mener jeg.... Man trenger ikke å gå på privatklinikk og betale dyrt for å få fertilitetsutredning selvom man er singe. Det er nemlig bare hjelp til inseminering av enslige som er ulovlig i norge. Så lenge det er lovlig i det landet du reiser i gjør du ikke noe galt. He he jeg røyker f.eks på bar i syden, fordi der er det lovlig.....og de kan da ikke "ta meg" for det her i norge!

Annonse

hvorfor skal du ha lapraskopi...?til utredning?

som singel kvinne, og hvis du ikke har prøvd å bli gravid gjentatte ganger, så har du vel ikke "rett" på lapraskopi fordi du har tenkt å bli svanger? har du normale blodprøver, og positive eggløsninger, og utover det ikke noen "handikap" , er det vel i første omgang ikke behov for slike inngrep.

...det er vel det han mener med at det er på kanten av loven..det er jo et kirurgisk inngrep tross alt.

hvis du derimot har hatt gjentatte forsøk uten resultat så er det vel en annen sak.

Hvis man har vært hos gjenntatte ins.forsøk uten å bli gravid er det helt normalt å ta en lapraskopi, sies det på mitt sykehus.. Jeg har selv fått utført operasjonen og ingen spørsmål ble stillt. Blodprøver og ultralydscanning av eggledere er vel og bra, me det avdekker ikke syster eller endometriose som også kan være grunnen til at man ikke blir gravid. Er 71jente lege eller ettersom hun uttaler seg så suverent om dette? Har tydeligvis ikke særlig høy kompetanse på dette. Ta kontakt med fertilitetsklinikken på ditt sykehus, de er MYE bedre i stand til å svare deg enn 71jente.

Hei Anonym

Jeg tror du har lest meldingen fra 71jente litt feil. Tror ikke hun mener å fremstå som en besserwisser. Jeg tror det er viktig å huske på at denne måten å kommuniserer på lett kan virke mer direkte enn den er ment. Vi er da alle i samme båt her og alle vil hverandre vel, - håper jeg. Det må være litt høyde under taket.

Jeg vil og anta at alle selvfølgelig til syvende og sist forholder seg til legene sin og ikke erfaringene og rådene som deles her inne.

Men, fy fillern så deilig det er å kunne bruke denne siden til å hente inspirasjon, trøst, motivasjon og i mange anledninger råd og hjelp.

Anonym:

Jeg er ikke lege eller.hehe..

.jeg skrev i mitt innlegg at om du har prøvd å bli gravid uten hell flere ganger, så er det en annen sak(at du dermed får mer omfattende undersøkelser...,som f.eks. lapraskopi)

og jeg skrev også et spørsmål: Hva skal du med lapraskopi?

jeg spurte fordi jeg lurte på det? Ikke fordi jeg vet så mye!

Jeg har under ingen omstendigheter ment noe negativt med mitt innlegg, det er du som har gjort det til noe negativt!

lykke til, det ordner seg nok!

Hei igjen alle sammen :o)

Sorry at jeg ikke forklarte litt bedre når jeg skrev inn mitt spm.

Først vil jeg takke for alle fine og gode innlegg jeg har fått her,dere er utrolige alltså :o)

Jeg har pcos og trenger laparoskopi for å få igang eggeløsningen.

Jeg skal ringe til volvat i oslo å høre om de kan hjelpe meg med en slik oprasjon.

Er det noen som har vært borti dem?

Jeg er veldig nervøs for å ringe dem for jeg er ganske sliten nå etter så mange leger å prøver som ikke leder til noe.

Hilsen

Jeg jobbet på Volvat for ca. 10 år siden. Anton Langebrekke er en fantastisk gynekolog!!! Alt du trenger å gjøre er å få tak i henvisningen fra din primærlege og få de til å sende en kopi til Volvat. Dette løser seg skal du se.

Håper Langebrekke jobber der fortsatt - han er en dødsbra fyr!

Lykke til:)

Annonse

Hei,

jeg har vært på Volvat i Oslo for å få en HCG-røntgen. Det var en blandet fornøyelse. Røntgen-legen hadde ikke pejling på gynekologi og det ble mye roten rundt før hun fant hva hun søkte (AAAUUU)

Men det viktigste for deg er å vite at jeg ble tatt imot uten noen spørsmål om hvorfor jeg skulle ha den. Så vidt jeg husker var jeg helt åpen om at jeg skulle til DK for inseminasjonsforsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...