NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Vi har naa kjoept OTH Urban Jungle (Mountain Buggy Urban) + bagdel her i USA, og er storfornoeyde med kjoepet. I utgangspunktet kjoepte vi ikke noe tilleggsutstyr med vogna fordi vi foerst ville se hva som var noedvendig. Det er mye som hoeres kjempebra ut, men vil jo ikke at dette skal bli alt for dyrt heller. Utstyr vi vurderer, som hoerer til vogna: -Regn/Stormtrekk til baade sportsvogndel og bagdel. Trenger man begge deler? (I USA selges dette separat) -Soltrekk til sportsvogndelen (det er ganske dyrt) -Lammeskinns-sitteunderlag (som ogsaa kan brukes i dypvogndelen) -"Bumper Bar" til aa ha foran paa sportsvogna--som ungen kan holde i -Laas tilpasset Mountain Buggy -Reisebag til vogna (for aa beskytte vogna naar den er sammenlagt) Er det noen som har erfaring med noe av dette utstyret? Problemet er jo at dersom vi kjoeper mye av det blir vognutgiftene skyhoeye. Hva paa denne listen er noedvendig, og hva kan man klare seg uten? Erfaringer?
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Til vogna vår hadde vi regntrekk og myggnett. Da vi var ferdig å bruke dypbagen kjøpte vi lammeskinn og pose samt parasoll. Mamma kjøpte også et handlenett som hun vill ha der når hun gikk på tur med vogna. Jeg hadde også stellebag på vogna.
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Bumper bar må du ha dersom du skal bruke vognen uten bag fra ca 6 mnd av, ellers er du avhengig av en veeeeldig god sele;-) Jeg kan anbefale soltrekket m/ UV filter. Utrolig greit å ha nå om solen titter frem. Ellers er jeg hektet på ekstrautstyr, så jeg mener alt er greit å ha. Men det er jo dyrt som du sier, så de to tingene jeg har nevnt ovenfor er det jeg ville prioritert først! Lykke til;-)
2julibarn Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Hei, jeg kjenner ikke OTH-vogna, men kan ramse opp det som generelt er viktigst å ha. Det øverste er det viktigse! MÅ ha: Myggnett Regntrekk Vinterpose Kjekt å ha, men som jeg absolutt annbefaler: -Stormtrekk -Bumper Bar -Lammeskinns-sitteunderlag (kan kjøpe uorginalt også hvis det er billigere, får fine lammeskinn til kr 300 her) -Soltrekk (er nytt for meg, men høres kjekt ut hvis det gjør at det blir mindre varmt inni vogna på solfylte dager.) Jeg ville hatt alt dette.
LegallyBlond Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har hatt OTH. -Bumper Bar anbefales på det sterkeste, vi hadde stor nytte av vår. -Regntrekk er et must om det regner, ellers blir alt vått. Ville hatt til både bagdel og sportsvogn, men stoffet i OTH er egentlig vanntett så du kan jo klare deg uten til bagdelen. Men hadde ikke stolt helt på at ikke alt ble vått og klamt. -Jeg brukte soltrekket masse, spesielt når han sov. Men vi bor på et lite sted i Norge i enebolig med stor veranda hvor han sov ute. Var godt med nettet for å beskytte mot katter og insekt. Vet ikke om behovet er det samme der du bor. Men skygger godt mot solen også. Men da han begynte å bli litt stor ville han ikke sitte under der i våken tilstand pga at det hindret litt utsikt, men fremdeles supert når han sov. -lås har ikke vi hatt bruk for, men det kommer selvsagt an på hvor du bor. Sikkert billig investering om det er sjans for at vogna kan bli stjålet. Om det er en slik lås du mener?? -lammeskinnsunderlag- dette trenger du strengt tatt ikke, men er veldig godt for barnet å sitte på og varmer godt på kjølige dager. Du kan jo bare kjøpe et vanlig på babybutikk her og bare skjære hull til selene .Reisebag - greit om du reiser mye, men ikke noe du MÅ ha. KLarer deg fint uten!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 Bare en kjapp kommentar til dette med reisebag til vogner. De fleste er laget i kanvas-lignende stoff, og er uforholdsmessig dyre. De fleste flyplasser har en type tjukk presenningsaktig plast som man bruker til spesialbagasje, feks. ski og barnevogner, som man pakker inn vognen med. Jeg tror også at spesialbagasjen blir behandlet bedre enn vanlig rullebåndsbagasje. Jeg kjenner ikke til flyselskaper som forlanger penger for å sende barnevogner, muligens bare RyanAir eller andre lavprisselskap.
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #7 Skrevet 31. mars 2007 seat inserts syns jeg er kult i sports vognen, beskytter vognen, gode og mye og sitte på og fås i mange farger så man kan freshe up vogna.. et must for meg som har grise unger og bruker vogna mye!
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 31. mars 2007 #8 Skrevet 31. mars 2007 Vi har også kjøpt OTH, og jeg har planer om å kjøpe bumperbar og UV-nett. Regntrekk til bag og sportsdel følger jo med her i landet så det trengte vi ikke kjøpe ekstra. De er jo veldig ulikt utformet, så jeg ville kjøpt begge trekkene hvis jeg var deg. Lammeskinn i vogna er nesten et must; i alle fall her jeg bor og det blir kalde vintre, så det har vi også kjøpt. Reisebag har jeg vurdert, men ikke noe jeg har planer om å kjøpe nå, og lås har jeg ikke tenkt å kjøpe. Kommer ikke til å parkere vogna noe sted der den kan bli stjålet, og hjemme kan jeg heldigvis kjøre vogna inn i gangen vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå