Evangeline Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Hvor lenge tar det å tømme et bryst? Jeg har en datter på 2 måneder, og hun kan ligge og suge i 40 min. på samme bryst. Får hun i seg mest av den tynne eller tykke melka siden hun ligger så lenge?? Og er det vanlig å amme annen hver time?
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Her går det også i måltider annehver time til tredje, bortsett fra på natta. Da sover knøttet mitt mer. Mitt lille gull er en ekte gorme og kan ligge og nyte maten i 20-30 min...hvis han tar begge bryst går det fort tre kvarter inklusive rapepause mellom. Er jo ikke lett å vite hva slags melk de får mest av, men vil gjette på at det blir mye fet melk, for brystet kan jeg tenke meg blir "tømt" ganske raskt
Hoppetussa Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Etterhvert kan du øve deg på å høre etter når melka kommer. Du kjenner kanskje selv at det "prikker" litt når melka kommer, og vil også høre at svelgelydene er "dypere" lyder enn sugelydene. Helt vanlig å amme hver annen time - noen ammer oftere, noen sjeldnere, men to timer i mellom er fint for å opprettholde produksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå