Gå til innhold

kossn e d m EL etter SA?

Anbefalte innlegg

Skal man tenkte at den dagen en har SA er starten på en slags menstruasjon?

eller kan EL komme kortid som helst etter nokke sånt?

Vi fikk beskjed fra legen om at vi ikkje trengte vente på ny menstruasjon før vi prøvde igjen, men no ana eg jo ikkje kortid eg kan teste osv..

hadde SA 10mars.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8822910-kossn-e-d-m-el-etter-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mine papirer etter MA nå 19/3 stod det at menstrasjon kommer 6-8 uker etter MA. De anbefaler å vente 1-2 mens før man prøver igjen. Dette sikkert mye fordi man skal kunne regne IKM og Termin datoer fra første dag i siste mens, og fordi kroppen har bruk for det.

Så det er vel litt vanskelig å vite når EL er da...

vet ikke om dette hjelper men jeg hadde utskraping 07/02 (var da 12 uker på vei,men det døde i uke9)jeg fikk igjen mensen 11/03. Begynte å ta el tester på dag 10 for å være sikker på at jeg testet tidlig nok og ikke gikk glipp av el,jeg fikk positiv test på dag 18. Jeg hadde før graviditeten lange sykluser 30/33. Før jeg fikk mensen tok jeg en graviditetstest for å se om HCG nivået hadde gått ned,den var negativ. Det varierer nok fra person tilperson hvor lang tid det tar før man får igjen mensen,har hørt om de som har ventet i opptil 7-8 uker. Om man skal regne den dagen man har SA som første dag i en menstruasjon er jeg usikker på. Men jeg leste ett innlegg her der ei skrev at legen hennes sa at hun hadde nok hatt det. Har jeg vært deg så ville jeg ha gått utifra at SA ikke var en slags mens.

For noen tar det bare 2-3 uker. Jeg fulgte med kroppen min med temperatur og utflod, og antar at jeg hadde el for litt over en uke siden, 3 uker etter at jeg var ferdig med blødning etter SA, nesten 4 uker etter SA.

Du kan jo prøve den metoden selv; jeg har fått litt hjelp av å bruke fertilityfriend.com. På den siden kan du skrive inn temperatur, utflod, + mange andre ting, og få litt hjelp til å finne el.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...