Gå til innhold

KS uke 37 eller 38

Anbefalte innlegg

Legene sier at jeg kan velge selv om jeg vil ha keisersnitt uke 37 eller 38 pga at jeg har en del plager..hadde vært godt å få han ut i 37,men synes det er litt tidlig..han bør jo være inne lengst mulig..

Hva ville dere gjort..? Noen flere som skal ha KS 3 uker før termin..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8822616-ks-uke-37-eller-38/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.. Hvis du ikke har mange store plager ville jeg ventet til uke 38. Barna har det jo best inne i magen. Har hørt om mange KS barn der de finner ut etter fødsel at termin egentlig var en uke senere (de fleste 1.stegangs går jo over termin når de føder vaginalt), slik at babyen i realiteten risikerer å bli født fire uker før tiden.

Jeg er andregangs, og vet at termin stemmer ganske bra, har hatt vekstestimering...plagene er ganske store, men kan jo hende de legger meg inn siste uka..hadde i grunnen følt meg tryggere på sykehuset..

Får ta stilling til det over påske sa legen...den uka utgjør jo litt for babyen..får ta en dag av gangen..

jeg har nettopp tatt ks, var da 37+2. Det gikk bra men tulla hadde litt i vann lungene så lå en natt på intensiven, men ingen dramatikk. Det er vanlig med ks barn.

Legene sa hele tiden at de kunen gjøre noe i uje 37, men når jeg kom til uke 37 sa de det var best å vente til uke 38....

jeg valgte 37 siden alle hadde sagt at det var det fritt fram...

jenta vaqr 3422 og 48,4 cm..

lykke til.

Annonse

Da jeg skulle ha mitt 2. planlagte KS sa legen "du får bestemme selv!"

Hehehe... vel, jobber jo i helsevesenet, da, - er Bioingeniør på et sykehuslaboratorium, og har litt peil...

Vel, JEG VISSTE nøyaktig når barnet var unnfanget (EL-tester + når vi hadde sex),det avvikte 4 dager fra UL-terminen... jeg stoler jo mest på meg selv!

Så jeg sa " dere har satt termin 4/5, min termin er 1/5 .Lillejenta har godt av å være i magen så lenge som mulig. Planlagte snitt i helgene er ikke bra, da er det lite folk på Føden, mandager er travle åkkesom, så jeg velger tirsdag 25/4!"

Legen svarte "hm, litt senere enn jeg ville ha sagt, men er 25.ditt valg så er det 25. du skal få."

Hehehehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...