Gå til innhold

Noen med erfaring med streptokokk B her?


noralill

Anbefalte innlegg

Jeg hadde det i forrige svangerskap og mistet i uke 18 fordi fosterhinna brast som et resultat av infeksjonen.

 

Noen som har neo erfaring med disse bakteriene? Er 10+1 idag og engstelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du

Jeg er en av oss 30% som har naturlig streptokokk B i skjeden og fødte en sønn i juni 2006. Han ble syk rett etter fødselen og det var da de fant ut at jeg hadde streptokokk B.

Leste du forrige utgave av Gravid?...der var det et fint innlegg og litt om hva man kunne gjøre under graviditeten. Under fødselen setter de deg på antibiotikadrypp og da skal alt gå bra. Jeg er gravid igjen nå og tenker å få de til å sette i gang fødselen 14 dager før termin fordi dødelighets prosenten øker så veldig disse site ukene.

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heg har lest det og har gått til innkjøp av disse stripsene - er forsåvidt engstelig for å miste før vi har kommet så langt også da - sist gang var det i uke 18.

Skal til legen på mandag og kommer til å be henne teste da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter deg ikke på antibiotikadrypp om man ikke har mistet før . Så i ditt tilfelle gjør de nok det . I mitt tilfelle vil jeg nok møte motstand .

Vil også gjerne bli satt i gang litt før termin , men har ingen forhåpninger om å få gjennomslag for dette .. for fremdeles er det ikke "bevist" økt dødelighet de siste ukene av sv.skapet .

Da du mistet sist , hadde du da en urinveisinfeksjon? Eller var du plaget med urinveisinfeksjoner i det svangerskapet ? Jeg får urinen testet regelmessig , ca én gang hver fjortende dag , og de sier at om den er fin så er der ingen risiko . Tar også en kur med vaginalkapsler ca annenhver mnd . Er redd for å miste og synes dette bagatelliseres veldig hos helsevesenet , men vil heller ikke bli totalparanoid .

Det må være usigelig vondt og tragisk å miste sin lille baby uansett , men spesiellt ille er det kanhende ut i svangerskapet for da forventer man jo ofte at alt skal gå bra .

Derfor lurer jeg på om det er noen "tegn" på at streptokokkene vandrer opp i livmor , som f.eks. urinveisinfeksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tgå inn på gbsinfo.net , du kan gå på ecovag eller vivag (melkesyrebakterier i vaginal kapsel form) for å holde bakterie nivået nede, dermed minsker sjansen for oppblomstring, krev god oppfølging, gbs er ikke noe man burde bagatellisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...