annsej Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Vet noen hvordan det gikk på testen i tv2 hjelper deg igår? Har begynt å lete litt etter vogn, har hatt simo og teutonia til de tidligere barna mine. Vi har veldig lyst til å kjøpe en ny til sistemann. Lurer veldig på basson?? Har hørt at det skal være en god vogn. Noen som har råd og erfaring?? anki-nr3-imagen
Katrinemarie Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Testresultatene (kopiert fra nettavisen.no/hjelper deg) Brio Happy Duo Pris: ca. 6950 kr Brio Happy Duo er stabil og lett og bruke, men får stryk på testens sikkerhetskrav. Håndtaket tålte ikke å bli utsatt for kulde og parkeringsbremsen ble raskt ødelagt. Eurobaby Victoria Pris: 4820 kr Eurobaby Victoria fikk ikke godkjent på sikkerhetskravene fordi parkeringsbremsen kunne stilles feil og dermed ikke fungere. Dessuten var vognen tung og vanskelig å kjøre og håndtere Simo Duo Pris: 5999 kr Simo Duo er en lettkjørt vogn både på løst og fast underlag, men den kan virke litt ustabil på grunn av mye fjæring. Låsemekanismen når vognen slås sammen tåler ikke belastning og barnet kan utsettes for klemfare. Teutonia Rocky Duo Pris: 5600 kr Teutonia Rocky Duo er tung og vanskelig å kjøre. Den får også anmerkning for klemfare. Men den er lett å slå sammen og blir liten og kompakt. Emmaljunga Smart Duo Pris: 5495 kr Emmaljunga Smart Duo er lettkjørt, men fjæringen gjør den litt vanskelig å kontrollere i trapper. Vognen er lett å slå sammen og blir liten og kompakt. Men vognens sittedel er for vanskelig å montere av og på. Micralite Duo Kombi Pris: 3680 kr Miocralite Duo Kombi fra Babyland er testens vinner. Som eneste vogn fikk den ingen anmerkning på sikkerhet. En lett vogn både når det gjelder kjørekomfort og brukervennlighet. Men forhjulene er små og kan lett grave seg ned i løst underlag.
smaa-fisk Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 hei vil bare tilføye at Emmaljuinga Smart Duo fikk smil i testen sammen med testvinneren Micralite Duo Kombi. Personlig tror jeg at jeg ville satse på Emmaljunga, da jeg ikke likte Micralite sine små forhjul. Jeg skal bruke vognen mye på grusvei, så tror det vil være en fordel med fire store hjul. Noen som har erfaring med Emmaljunga smart Duo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå