Gå til innhold

Dere som gir mme......


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

Hvor ofte spiser deres søte små nå??

Jeg holder på å klikke her, for Jakob vil ikke spise om dagen...... han bare spenner seg og hyyyyler:( så måltidene er langt i fra hyggelige, og jeg kjenner jeg er stressa allerede før vi skal gi mat.... så det forbedrer vel ikke situasjonen akkurat....

Men det jeg lurer på da er om de skal spise mindre etterhvert, eller skal de øke?? det står jo på pakka at de fra 4-5 mnd skal spise 4-5 ganger om dagen......ikke 6 for eksempel.....

Hvor lang tid går det mellom måltidene hos dere? jeg er liskom redd for at jeg presser han til å spise om han ikke er sulten også, også er jeg redd for at han er sulten men ikke klarer å spise.....

 

ikke alltid så lett dette her, å være mamma mener jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

henning spiser ca hver 3-4 time på dagen, kan gå noe lenger om vi er ute å triller eller kjører :)

På natten kan det faktisk gå 5-7 timer nå :))

 

Det er ikke så enkelt å vite altid nei, man kan bli litt frustrert iblant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupp spiser hver 3-4 time på dagen og siste måltidet for kvelden er kl 19 og da kan det gå alt fra 7 til 9 timer før hun vil ha mat igjen.

Hun spiser 5 ganger i døgnet. Har gjort det en mnd nå.

Tror de begynner å flate ut litt nå, ikke øke så mye! Jeg gir mellom 150 og 180 ml pr måltid på dagen. Og 220 når hun skal legge seg.

 

Tror jeg leste et sted også at nå skal de ikke legge på seg så mye i uka som de har gjort de 3 første mnd.

Kanskje Jakob ikke er så sulten...

 

Håper det ordner seg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror hvis det hadde vært opp til Ask hadde det gått 5 timer mellom måltidene av og til, men er redd han skal snu døgnet, så vi har faste måltider nå.. han får 165ml kl 10, 14 og 18.. så spiser han 200ml kl 21 før han legger seg, og våkner mellom 4-5 for å spise 165ml igjen... våkner kl 7-8, da skifter vi bleier, skravler litt og så dupper han til ca 10.. da vekker jeg han hvis han ikke våkner før

 

tror jeg er kjempeheldig med gutten jeg.. veldig greit å ha sånne rutiner, da blir dagene mye mer forutsigbare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagtid spiser han ca hver 3. time. Men det kan variere fra dag til dag... Har ennå ikke fått noe fast rutine enda på den matingen... Så han kan spise mellom 6 og 8 ganger iløpet av døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emre spiser ca 4-5 ganger om dagen. (mme) ca 150-250 ml hver gang. Hvis han våkner på natta får han litt pupp. Jeg syntes en periode han spiste for lite, men han hadde fin vektoppgang, så han spiste vel nok likevel. De har jo enkelte dager de spiser mindre eller mer også. tror barna er flinke til å styre dette litt selv også. Men går det for lenge hadde jeg ville kontakta HS så de får sjekke vektøkninga.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amalie spiser mellom 100-165 ml 5 ganger i døgnet, ca hver 3-4 time,rundt 07.00, 11, 14, 17 og 20, oxo legger hun seg etter det. og sover hele natta...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

variere litt her åsså, men nån ganga kan det gå 5 tima imellom før ho vil ha...E vell ganske vanli nu som dem blir større---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...