Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg fikk beskjed om å ikke tenke på rugedag ditt og rugedag datt, da jeg satt inn i går.. Men jeg klarer jo ikke å unnga å "telle dagene"...

Så jeg lurer på et par ting;

1. Hva er rugedag 1? Er det i dag, dagen etter innsett?

2. Hvor lenge pleier eggløsningssprøyten Ovitrelle å sitte i kroppen?

Jeg fikk beskjed om å se om mensen kommer når Crinone-kuren er over (om ca 2 uker), og hvis den ikke har kommet i det kuren er over, ja da skal jeg gå å vente ytterligere 1 uke for å teste.... Dette fordi Ovitrellen kanskje sitter igjen.. !! Men jeg blir jo helt nervøs bare av tanken.. Det blir jo nesten 3 uker til testing da.. Og selv om ikke mensen kommer innen de 2 Crinone-ukene, kan jo det også bare være at den drøyer på seg.. ??

Noen som har erfaring med slik testing? Jeg var sikker på at rugedag 14 var testdag, jeg, men nei da....... Jeg hører til på Ullevål...

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8818795-dette-med-testing-hva-er-rugedag-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Rugedag en er dagen etter innsetting. Det er jo umulig å la være å tenke på det! Selv om det er viktig å få fylt hodet sitt med andre ting også i rugeperioden. Da går tiden fortere og man har det bedre.

Det er jo veldig forskjell hva disse legene sier og praktiserer da, men på Riksen tester vi allefall på rugedag 12 med blodprøve. Jeg fikk høre at el-sprøyten er ute etter ti dager, men dette fakta varierer veldig fra kilde til kilde. Merket iallefall selv under rugingen at de store el-puppene jeg fikk da jeg satt sprøyta forsvant fra rugedag seks-syv og det var jo omtrent ti dager etter.

Det med crinonen aner jeg ikke!

Uansett lykke til med rugedagene dine!!

Klem

de praktiserer vel dette med rugedag fra sykehus til sykehus :-)

Men , men :-)

Rugingen går fint, føler meg faktisk litt kvalm på morgenen :-)

Jeg skal teste den 4. mars jeg, gleder meg til å få avkrefte eller bekrefte nå, er litt slitsomt dette :-)

KLEm

Annonse

Hei Millerine!

Takk for gode råd... Nå pusler jeg rundt her og pakker til påskefjellet. Tok meg selv i at jeg ikke hadde tenkt på det som skjer på en halvtime - må være ny rekord ;)

Spørs om jeg ikke må teste litt etter et par uker da, altså.... Vel, jeg tror jeg får ta det som det kommer :)

Leste bloggen din i går, det er virkelig godt å ha lest altså! Satt pris på at du delte den med oss andre :)

Lykke til videre selv!!

Klem

Hei Linnen!

Åh, så ulidelig spennende dette er! Så langt synes jeg det bare er stas, men jeg kjenner meg selv såpass at om noen dager kommer jeg til å bli helt sprø av ventingen og luringen.....

Litt kvalm om morgenen kan jo jammen være et godt tegn... Hihihi...

Ønsker deg masse lykke til med testingen og utfallet. Som sagt, jeg krysser fingrene for deg! Kjipt at jeg blir uten internett i nesten en uke, men jeg får holde ut og holde meg oppdatert når jeg kommer hjem!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...