Gå til innhold

Er ikke enig med gyn angående hvor langt jeg er på vei..


*guttemamma*

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min første mens etter svangerskap og fødsel 14 januar. Regnet på babyverden når tid jeg ville sånn ca få eggeløsning igjen. Og kalkulatoren regnet mellom 25 januar og 30 januar var jeg fruktbar, 28 januar hadde jeg eggeløsning. Så da kjørte vi på i den perioden, og etter den 30 januar så hadde vi ikke sex på over to uker. Den 7 februar fikk jeg blødning, noe som jeg antok var festeblødning. Jeg var kvalm og veldig var for lukter også i denne perioden, så jeg var 100 % sikker på at nå var jeg gravid. Den 13 februar tok jeg en test og den viste svak positiv, tok en ny 14 februar som var sterk (to forskjellige merker på testene) Var hos gyn for innvendig ultralyd den 7 mars og der ble jeg satt tilbake to uker.. Er det mulig, vi hadde jo ikke sex da engang. Kan gyn ta feil, selv om størrelsen på embyoet tilsa at jeg var to uke mindre på vei..? Noen som har litt erfaring med akkurat dette... Det spiller egentlig ikke noe rolle da. Får jo vite når jeg skal på den ordinære ultralyd. Men tenker litt på med det med overtid når den tid kommer..

 

takker for alle svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er kjipt når du vet selv best - Men den termindatoen du får av legen første gang er jo ikke helt korrekt. Det er bare estimering! I uke 18 måler de eksakte lengder etc og da får du jo riktig termindato, uavhengig av den forrige. Ikke heng deg opp i dette, det blir riktig tilslutt.

 

Kanskje du får deg en overraskelse og må vente kortere?

 

Slapp av du & nyt påsken du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusinen min ble satt tilbake nesten 3 uker hun! Hun ble så sur, men jordmor hadde faktisk rett... Gutten kom en dag etter terminen til jordmor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.... Har erfart noe av det samme.

Med min nr4 ble jeg satt tilbake etter UL, ble satt tilbake over to uker...

 

Var bare ett litet problem.... om jeg var to uker mindre på vei, så skulle ikke jeg blitt befruktet før etter testen var positiv? Testen var nemlig klart positiv 4 dager før forventet mens...

 

Prøvde å forklare dette for legen, men neida, ingen forståelse...UL var riktig den!

 

Jordmora mi prøvde å forklare for UL-legen hun og, da jeg ringte henne samme dag som jeg testet positivt.. Hun ville gjerne jeg skulle på UL en gang til å måle igjen, men fikk beskjed om at det fikk jeg ikke...

 

Jordmora bare ristet på hodet hun og sa at vi fikk følge UL-terminen, men samtidig ha i hodet at barnet "burde" bli født til min termin 2 og 1/2 uke før UL-termin...

 

Jenta kom 15 dager før Ul-termin, og legene på sykehuset bekreftet at hun hadde ligget tida si og godt og vel i magen... for hun hadde ikke talg på seg, huden hennes var veldig rynkete og hun hadde lange negler...

 

Er vanskelig å protestere på en UL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man vet best selv jeg, så lenge man har god oversikt over sin egen syklus.

Moren min fikk beskjed fra lege at hun var mindre/eller mer (husker ikke helt) på vei. Men det var umulig fordi pappa var ute på reise, så de kan ikke ha hatt sex da. Så ja, leger og gynekologer kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...