lana<3 Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Skriver på vegne av den ene venninna mi som ammer og tar cerazette....er der noen andre piller vi ammende kan ta?? Hun slutter ik å blø visst....
Januarbaby2014 Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Jeg brukte først Cerazette, men pga. blødninger i ny og ne, så fikk jeg minipille.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Cerazette e ei p-pilla, ikkje minipilla.D e ei p-pilla så ikkje innehålle østrogen:) Så dårr finst minipiller åg hu kan ta, men di e jo ikkje fullt så sikre:p
lana<3 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2007 dytter jeg...ingen som har peiling??Og ja dere, cerazette er en minipille men for en eller annen grunn slipper vi dette med +/- 3 timer opplegget med cerazette som jeg syns er kjempegreit...men venninna mi sliter for hun bare blør, jeg derimot har gått på den to mnd nå og har ingen blødning i det hele tatt....
lana<3 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2007 Cerazette inneholder en liten mengde av en type kvinnelig kjønnshormon, progestogenet desogestrel. Cerazette tilhører gruppen progestogener eller minipiller og brukes for å forhindre graviditet. I motsetning til kombinasjons p-pillen inneholder ikke minipillen et østrogen i tillegg til progestogenet. De fleste minipillene virker hovedsakelig ved å hindre sædcellene fra å trenge inn i livmoren. De forhindrer ikke alltid at et egg modner, noe som er den viktigste effekten av kombinasjons p-pillen. Cerazette skiller seg fra de andre minipillene ved at det kan gis i en dose som i de fleste tilfellene er høy nok til å hindre at eggcellen modner. Som et resultat av dette sørger Cerazette for høy prevensjonseffekt. I motsetning til kombinasjons p-pillen kan Cerazette brukes av kvinner som ikke tåler østrogener og av kvinner som ammer. En ulempe er at menstruasjonsblødningene kan komme med ujevne mellomrom ved bruk av Cerazette. Det kan også hende at du ikke får blødning i det hele tatt
lana<3 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2007 sånn...ble litt irritert her....ser ut som det bare er cerazette da visst....synd....
Morida70 Skrevet 30. mars 2007 #10 Skrevet 30. mars 2007 Hei Jeg bruker et alternativ til Cerazette - Mercilon. Den skal visstnok gjøre samme jobben som cerazette, men er bare et annet merke (ganske ny iflg. legen min) Jeg har ikke hatt mellomblødninger med den, men blør mer enn da jeg brukte vanlig piller når jeg har mensen
lana<3 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. mars 2007 den er ikke anbefalt til ammende kvinner så jeg....ammer du med mercilon?
Januarbaby2014 Skrevet 30. mars 2007 #12 Skrevet 30. mars 2007 Minipilla som jeg fikk het Conludag...! Hun kan jo prøve den!
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mars 2007 #13 Skrevet 30. mars 2007 Hva med hormonspiral? de sier at man ofte får mer blødningsforstyrrelser med cerazette og andre minipiller enn med hormonspiral. Jeg har allikevel blødd i 4,5 måned med hormonspiral. Så her tas den ut og så må kondomen bli vår venn *sukk*
lana<3 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 30. mars 2007 forstår ikke dem som tør putte spiralen inni seg jeg...får helt frysninger på ryggen av tanken...hadde aldri turd, men hun andre venninna har gjort det, men hun har samme problem som deg og skal ta den ut denne mnd... legen min sa at de som blør mye med cerazette vil også blø mye med spiralen.... har vurdert å ta sånn implantat jeg når jeg er ferdig med rugingen av unger....men ik spiral nei.....
Sololight Skrevet 30. mars 2007 #15 Skrevet 30. mars 2007 Condulag er en annen minipille, forskjellen er at den må tas innen + - 3 timer, ikke 12 timer som Cerazette. Jeg fikk også blødninger av Cerazette, men Condulag virker bedre for meg:-) Sjekk også om P-ring er noe man kan bruke når man ammer....tror bare det er en type hormon i den. Jeg bruker det nå, og har ikke merket noen bivirkninger i det hele tatt. (bank i bordet)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #16 Skrevet 30. mars 2007 Jeg blødde av hormonspiral, og også av Cerazette....
Morida70 Skrevet 30. mars 2007 #17 Skrevet 30. mars 2007 hei ja jeg ammer. d var legen som foreslo den, og sa den innholdt d samme som cerazette. da får jeg undersøke d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå