Lille Trille 2015 Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Heisann Jeg tenker på å male litt hjemme - har noen rom som trenger litt oppussing. Er dette noe man kan gjøre, og vil det evt. hjelpe om man har på seg en støvmaske slik at man ikke innånder det, og selsvagt lufte godt ut?
elly belly Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Personlig så holder jeg meg vekk fra all maling enten det er oljemaling eller vannmanling. Jeg liker ikke tanken på å sniffe inn gassene og blir fort litt uvel av lukta (selv om vannmaling ikke lukter så fælt). Pappa'n skal male barnerommet etterhvert )
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Støvmaske har null effekt. Skal du male må du evt ha kullfiber maske ( altså ordtlig gassmaske), hansker og dress slik at du heller ikke får maling på huden. Det er like skadelig for fosteret som innånding av gasser. Oljemaling er noe man absolutt bør holde seg borte fra, vannbasert maling gasser omtrent like mye. Det eneste malingsproduktet som ikke inneholder og avgir farlige gasser er jotaproff, som er en akrylbasert maling. Du bør heller ikke oppholde deg i nymalte rom, malingen avgir gasser ganske lenge. litt avhenging av hva slags type maling det er.
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 heihei.. vi malte en god del i starten av svangerskapet med vannbasert maling, oljemaling er FARLIG, men med god utlufting der du maler og ikke oppholde deg i rommet mer enn du må så går det helt fint... så jeg syntes du bare kan male
Spira31 Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 me skal òg pussa opp og mala, men det overlate eg til min kjære med god samvittighet! Ingen vits å ta unødige sjanser sånn eg ser det...
tjoa Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Vi pusser også opp! Bruker støvmaske ved snekkerarbeid og gassmaske og hansker under maling, prøver å unngå oljemaling og lufter masse! Det jeg føler "skummlest", som sikkert ikke er det siden barnet ikke hører så bra ennå, er når mannen min bruker slagborr, da dirrer det i hele kroppen, og jeg går ut
*panama* med to søte små Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 jeg vet ikke om det er farlig,men jeg personlig holder meg unna.. Vi skal måle gangen og det nye barnerommet nå i påska,men jeg tar med meg vesla og rømmer til fjells,mens sambo tar seg av malingen;o)
r r r Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 Jeg har faktisk tenkt å male huset og garasjen i sommer - jeg har litt lenger ferie enn mannen min og da må jeg jo ta i et tak. Ute er det jo ganske god lufting og jeg har tenkt å skaffe meg en gassmaske. Så da regner jeg med at det går greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå