Gå til innhold

Tror jeg mister, blør og har vondt(samme som 1.trim)

Anbefalte innlegg

Hvor mye smerte og blod er det, om jeg mister?

Blør litt, men vet jo ikke vha som er vanlig og så har jeg vondt i magen.(kan være fordi jeg ble nervøs).

Er det INGEN TVIL om at "nå mister jeg" når det skjer?

Håper på oppmuntring, men vær ærlige er dere snille!!

Hvis jeg mister, da bør jeg ringe til lege?(kanskje dumt spørsmål, men man kan jo tro at kroppen fikser selv)

Fortsetter under...

Uff.. Ja det skjønner jeg!!! Håper noen kan hjelpe deg!!! Har du mulighet til å dra på legevakta eller føden?? Så kan du kanskje få tatt en ul å se hvordan det står til med den lille!!!

Krysser fingrene mine for deg og spiren sin.. Lykke til!!

Annonse

ikke i kveld vel? Ringer i morgen om jeg blør da også..men det er jo lite de kan gjøre da....blir så utrolig lei meg om det går galt.

Selv om jeg vet at det er riktig om kroppen støter det bort....da er det jo en grunn til det....men alikevel..

Jeg mistet (ma) i uke 7 å det var ingen tvil om at jeg mistet! Har aldri hatt så vont før, (å håper det aldri skjer igjen). Jeg lå å vred meg å skrek, fikk nesten ikke puste, det varte hele natten. Det er ikke meningen å skremme noen, kansje jeg kan berolige deg med mine erfaringer. Opplevde sa noen mnd senere, var ca 5uker på vei å merket det bare med blødning og vanlig mensen smerter... Legene sier at smertene vil øke jo lengre på vei man er, så tror du vil merke det (bare håper du slipper å få det like vondt som meg om du nå mot formodning skulle være gjennom en sa...)

Det er vanlig å blø i de første månedene, men om du opplever smerter og kraftige blødninger så ring legevakta. Om du "bare" blør vil jeg anbefale deg å kontakte fastlegen din i morgen å kreve en ul. Det er ikke bra verken for deg eller barnet at du går rundt å er redd..

Håper virkelig det går bra med dere!! :)

Jeg kan bare snakke utifra egen erfaring da...

I begge mine svangerskap har jeg hatt blødninger til og fra... Første gangen våknet jeg opp med trusa FULL av blod, og fikk helt panikk :P Da var jeg 6uker på vei... Var på legevakta, og fikk henvisning til sykehuset og innvendig ul. Alt stod bra til, og jeg fikk komme tilbake en gang i uka 3uker fremover. De kunne jo ikke si om jeg kom til å miste eller ei...

Det samme skjedde da jeg ble gravid med nr. 2. Men da startet blødningene noe senere... Akkurat samme prosedyre der!

Har 2 friske og velskapte barn på 2år, og på snart 6mnd :)

Mitt blod var veldig mørkt! (gammelt blod på en måte)

Lykke til!

ble litt roligere her nå, blør også bare "mørkt" blod og er ikke mye. Strekker litt i magen, men er fortsatt litt små kvalm. Men jeg får ringe til Jordmor og høre....kanskje jeg kan få enUL...men vil lissom ikke plage dem heller med mine "små" problemer.....

Blødde ikke noe i natt, men hadde litt på når jeg tørka meg i dag tidlig(beklager detaljer) Men ikke noe LYST blod!

Takk for at dere delte erfaringene deres med meg

takk for svar! Altså blør ikke mye, ble bare fryktlig redd i går!!!! Blødde ikke i natt(hadde på bind for å kunne skjekke, vare bare 2 små dråper) men bitte litt i dag. Tenkte jeg kunne ringe jordmor og høre hva hun har å si! MEn føler ikke for å plage dem med mine små problemer heller....

Annonse

Hei. jeg hadde dette i mitt første svangerskap, og mine på er 10 år i dag. men jeg ville ringt legen min for å få en sjekk.

ønsker deg masse lykke til og håper du får en stor kul på magen til sommeren

*blåser lykke støv til deg*

Gynekologen min sa at smerter er ofte et sikrere tegn på en spontan abort enn blødnng. Men et annet sikkert tegn er om du trenger å bruke bind? For litt blødning er jo vanlig. Men har du sterke mensensmerter og masse blod så ville jeg ha fått det sjekket ut med en gang. Jeg går gjennom en spontan abort akkurat nå, og det er de symptomene jeg har...

Takk for all støtte...ser desverre dårlig ut....den var bitte liten og ikke hjerteaktivitet er lissom i 9.uke.....så den ahr nok dødd for en stund siden HVIS jeg ikke er MYE MYE mindre på vei enn jeg trodde...men det er nok desverre ikke sansynlig da jeg har vist om dette i 2 uker.....og hadde ikke mens forrige gang jeg skulle ha.....

Går vel bare og venter på blø ut....herregud jeg gruer meg.....:(

Lykke til alle andre, en dag er det vel min tur!

Sambo har lyst til å prøve igjen, det er jo søtt da!

Det samme skjedde meg forrige uke. Var på UL påmandag ogdet var aaaaltfor lite. Hadde hjerteaktivitet da,men 3 ganger saktere enn det skulle, så fikk vite det kom til å ende i SA.Så jeg gikk rundt og venta på SA'en som heldigvis kom igang på onsdag, da kom smertene og blodet. Vi skal og prøve igjen med en gang.

Sender deg en kjempestor klem!

Jeg fikk konstatert SA idag.. Har blødd i 11 dager og blør fortsatt.. Er "heldig" og har mista uten smerter.. men samtidig syns jeg ikke det var noen tvil om at frøet var forsvunnet, for man blør vel ikke så lenge uten at det er noe "galt"..

Starta med brunt som varte i 5-6 dager før det gikk over til mer og mer rødt.. I dag fikk jeg komme inn på sykehuset for ul og der var det bare bittelitt av en sekk (eller noe) igjen.. Mindre enn det som trenger utskrapning, mindre enn det som trengs piller for å ordne opp i.. -så nå føler jeg meg nesten alt i alt "heldig".. Kroppen min ordnet opp selv, og frøet ble sannsynligvis valgt bort fordi det ikke var levedyktig.. Naturen er brutal, men tross alt hadde det vært mye verre om jeg var kommet lenger..

Håper for all del at du slipper miste, for det kan gå bra med blødninger i svangerskapet også.. Jeg blødde jevnt og trutt i forrige svangerskap og det gikk bra :o)

Ikke tvil med å ta kontakt med legen din hvis du er usikkert.. det er bedre å vite enn å gå rundt og lure..

men når jeg ikke blør(altså litt brunt i trusa) noen dager, også bittelitt en dag...betyr det det samme?

Hun sa hvertfall at den IKKE er stor nok til at jeg er i uke 9.....så vi får på en eller annen måte håpe at både jeg og sambo ikke klarer å regne...fordi da er jeg bare 7 uker på vei eller noe...skal tilbake etter påsken..hvis jeg ikke har blødd ut til da...*herlig.....*

...*sukk* dette er så dårlgi gjort.......en ting er å blø...også miste en annen ting er å gå rundt og vente på at det skal skje er helt sykt....

God morgen *blomster og bier*trist*!

Føler veldig med deg her jeg sitter å leser....

Hadde det som deg for ca 3uker siden. Da gikk jeg en uke ute å vite om spiren jeg hadde i magen var død eller var i livet.

Jeg begynte som deg,litt vondt i magen,bare litt blod på papiret og et par dager med brun/svart utflod,men i tillegg hadde jeg en veldig dårlig følelse på det hele.(noe jeg hadde følt helt fra jeg fikk vite at jeg var gravid) Kom på ul og der kunne han ikke fortelle meg om jeg var tidlig gravid(noe jeg ikke fikk til å stemme) eller om det var en SA på gang....

Måtte komme tilbake om en uke...

Ingenting mer skjedde på den uka enn det som hadde vært.

På ny ul fikk jeg beskjed om at hun fant det samme som han,så det viste seg at det var dødt,men... En "trøst" var at det aldri hadde blitt noe mer enn et fosteranlegg og en fostersekk,og da kan det ikke ha gått mer enn et par tre uker før det stoppet å vokse. Hadde kroppen klart og ordne dette selv ville det endt med en litt sen mens bare,men siden den ikke klarte det endte det med en MA.

Selv om ikke dette er en "solskinnshistorie" forteller jeg deg den fordi jeg vil du skal vite at det å IKKE vite faktisk ER mye værre enn å få beskjed om at det ikke skulle være noe liv der.

MEN nå er det jo sånn at noen har det som deg store deler av svangerskapet,og det går helt fint:-)

Så er det en sjanse for at du kan ha blitt gravid på et senere tidspunkt,er det jo store muligheter for at dette faktisk går bra!!!

Ønsker deg masse lykke til,og krysser alt jeg har;-)

klem,klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...