Gå til innhold

Føler at sykehuset ikke brydde seg...

MammaTilTre*augustbaby*

Anbefalte innlegg

har lest litt innlegg her inne og på senabort. Eg ser at mange har tatt bilder av barnet sitt når de har fødet det på normal måte. Vi fikk se ungen i 5 min så tok de han fra oss. Hørte ikke noe mer om han enn at de hadde tatt de prøvene de kunne....

Vet ikke hvordan det er å gravlegge så små (14 uker), men syns de kunne sagt noe om det...No er det jo for sent.....

Ikke har eg fått noe info av sykehuset om noe som helst ang utskrapningen.

Reagerte ikke den dagen, men hvem tenker på sånne ting når en vet at en skal føde sitt døde barn?

Blir så sint! Hadde eg kunne tatt bilder så hadde eg gjort det, og hadde nok gravlagt han på en minnelund og...men no er det for seint....

Eg får aldri se lille guten min igjen....

Er det vanlig at de er så lite flinke til å informere?

Fortsetter under...

Vi mistet den lille gutten vår i 17svangerskapsuke, og jeg må gi masse ros til AHUS. De holdt seg unna slik at vi fikk være alene om dette i tiden før fødselen var i gang. Ringte vi på de var de der med en gang, og vi fikk masse informasjon både før, under og etter fødselen. Vi skrev under på at vi ønsket at han ble obdusert, og fikk spørsmål om vi ville ha en egen grav, kremere, eller minnelund. De sa at alle for tidlig fødte blir lagt på en minnelund om ikke annet ønskes. Så jeg vil tro at din lille er sammen med mange andre små, uten at jeg vet det. Men jeg synes at de virkelig behandlet både oss og vårt tredjegull med respekt. Og vi fikk tid alene med han, og beskjed om å ringe når de skulle komme å hente han igjen. Og det var så utrolig godt. Han var jo så perfekt. Veldig liten, men alikevel så stor. Godt å få den tiden... Vi tok noen bilder selv, men sykehuset også tok bilder. Og fotavtrykk.

Jeg har opplevd at sykehus svikter totalt når det gjelder informasjon også, det var da jeg fødte eldstebarnet mitt. Så jeg vet det er mulig at alt kan svikte på en måte... Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med sykehuset å spurt om det du lurer på. Jeg har ringt mange ganger for å se om de kan finne ut hvorfor, og de er alltid veldig behjelpelige.

Men det tar tid å få svar på alle blodprøvene, og de ringer vel ikke egentlig før de har fått svar på alle...

Håper du får bedre behandlig om du ringer de. Også håper jeg at det er dårlig informasjon som du har opplevd, men at du iallefall kan få noen svar nå i ettertid. Ønsker deg lykke til videre!

Vi var bort på sykehuset idag og fikk snakke med ene gynekologen der. Vi fortalte hvordan ting hadde skjedd den dagen eg ble satt igang, og han var enig i at eg hadde fått altfor dårlig info. Grunnen var at eg ble liggende på avdelinger som ikke pleide ha med sånt å gjøre. Men han skulle sjekke opp i det og forhåpentligvis skjer det ikke flere.

Han sa at gutten vår var sendt på obduksjon, men han skulle sjekke om de hadde han fortsatt eller om han var blitt kremert. Vist ikke så har vi fortsatt mulighet til å få han gravlagt.

Bilder av han hadde de ikke, men de hadde noen UL bilder som vi fikk....bedre enn ingenting...Da har vi hvertfall et minne om Noah...

Var godt å få vite litt mer.....

Det var jo bra de var enig i at du har fått dårlig behandling iallefall da, selv om det hjelper jo på en måte lite alikevel... Men om de har sendt lille Noah til obduksjon så kan det jo hende at dere får et svar på hvorfor dette utrolig triste har skjedd. Tror vel egentlig etter hva jeg har lest, at det er ofte de ikke finner noen grunn. Men muligheten er iallefall der for dere også nå da...

Det er jo tydlig at de har forskjellig rutiner på sykehusene. For på AHUS så tror jeg ikke de spurte engang om de skulle ta bilder av lillegutt, men de spurte om vi ville ha de med oss når vi dro. Men jeg skal si deg en ting, og det er at det bildet jeg har inne i hodet mitt er mye finere enn bildene på print. Jeg har sett på bildene tre ganger siden det skjedde... (og det er 4,5uke siden nå.) Og to av gangene var uka etter at han kom til verden. Men ultralydbildet av han fra han var 13uker henger fortsatt på kjøleskapet, for jeg klarer ikke helt å sette det inn i album e.l. enda.

Selv om du bare fikk se lille Noah i 5min så har du sikkert et veldig fint bildet av han inne i deg, og det vil du sikkert bevare på et trygt sted. Selv om du såklart skulle fått så mye tid du ville med sønnen din...

Men det var jo som du sier sikkert godt å få vite litt mer...

Ønsker deg lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...