LivLaga Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Jeg går visst rett på første forsøk uten forsamtale, mangler jeg noe info? Jeg bor ved siden av sykehuset, så det er ikke det at jeg har for lang vei. På apoteket i dag var de veldig opptatt av at jeg hadde fått innstrukser om bruken av medisinene. Jeg vet ikke noe annet enn "spray en spray i hvert nesebor to ganger om dagen". Er det noe vesentlig jeg mengler av info? Eller er det motivasjonen man tester under en forsamtale?
summerbaby Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Hvis det er noen trøst så er jeg like grønn som deg når det gjelder forsamtale for vi var heller ikke på det. Fikk instruksene og de ulike datoene i et brev sammen med medisinene, og så vær så god å sett i gang. Men jeg føler meg ganske trygg likevel. Og er det noe jeg lurer på så er det jo bare å ringe til sykehuset. Jeg begynte å spraye på mandag, så jeg har 4 dagers erfaring. Det går veldig greit og det er faktisk bare å spraye i hvert nesebor to ganger om dagen. Ikke noe verre enn det. det går kjempefint. Når skal du begynne å spraye da?? Kos
Aprilmor m/gutt i magen Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 det viktigste jeg fikk med med på forsamtale var bruken av penn.. og det kunne jeg fra før.. de snakket bare litt om hva som skulle skje, og så tok de en innvendig sjekk av meg... ikke noe dramatisk.. kunne klart meg uten sånn sett... dette går bra kjære deg... klemzer fra
sn70 Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Jeg hadde heller ikke noen forsamtale. Fikk bare brev og resept i posten med samme beskjed som du. Spray i hvert nesebor 2 ganger daglig til kontroll.
LivLaga Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2007 Tusen takk for trøst;-) Det er jo bare tull med forsamtale, bedre info enn man får her på forumet, finnes ikke. Praktiske, heller enn teoretiske erfaringer. Greit å vite at det ikke finnes noen kryptiske beskjeder som er essensielle for gjennomføringen. "Spray i hvert nesebor to ganger daglig." Det kan selv en fremtidig mor klare:-)
Mamma des.08 Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Hei Kan jeg spørre hvor dere går henne for IVF? Jeg skal da nemlig til Porsgrunn Fertilitetsklinikk. Mannen min og jeg var en tur innom der i begynnelsen av mars, for han måtte gi en sædprøve. Vi fikk se gutta svømme rundt også. Rått Fikk brev om at de hadde mottatt søknaden 7.mars og at ventetida for konsultasjon var ca 7 måneder. Så bare lurer
esperanza33 Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Hei det var det samme med meg når jeg bjynte på sprayen - såkaldt nedtrapping, men før jeg skulle til med di virkelige hormonbombene, var vi , samt 3 andre par inne til samtale, hvor vi ble vist hvordan vi skulle bruke pennen.. Lykke til jenter, dette går bra skal dere se:-) sitter nå 27 uker på vei med en liten gutt, vi var utrolig heldige, embyoet festet seg etter 2 egginnsetting, kunne fått tvillinger, da di satt inn 2 som var fryst i sammen, det var sikkert så kaldt, at når det endelig ble varmt "ble det ahh godt og varmt her ska eg ver"tjihi... Drikk mye vann nå når dere skal inn i "overgansalderen(m sprayen) godt at det ikke er helt sommer enda, jeg startet i august+at det er veldig varmt på min arbeidsplass, tror jeg svatta noen liter til dagen, minst, postivt om det er noen som ønsker og gå ned i vekt...mann MÅ prøve og se det positive i ting.. TVI TVI
♣jolanta♣ Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Hei! Jeg startet på spray før vi var på info-møte ( men så hadde vi noen AIH-forsøk bak oss - vet ikke om det har noe å si). Jeg fikk resepten i posten med et infoskjema for bruk av sprayen ( Suprecur). Brukte spray ca. 20 dager før info-møte. Samme dag (rett etter info-møtet) hadde vi time hos legen for å få vite når jeg skulle starte på sprøyter og hvor stor dose. På info-møtet fikk vi også veiledning hvordan vi skulle bruke sprøyta ( jeg brukte Puregon penn) sammen med en info-skriv om hvordan alt foregår, telefonnr. man ringer osv. Lykke til! Dette går helt sikkert bra.
LivLaga Skrevet 3. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2007 Hei jenter, Madden, jeg tilhører Ullevål. Der var det 9 måneders ventetid, fikk jeg beskjed om, men det ble faktisk bare 6 måneders venting før jeg kunne ringe inn første mens, så det var jo et hyggelig overrasking. Esperanza33, takk for tips om vanndrikking. Jeg har blitt flinkere til å kjenne etter om jeg er tørst. Jolanta, takk for at du opplyser meg. Det er jo med litt skrekkblandet fryd vi rookies endelig får kaste oss inn i dette IVF-sirkuset.
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 4. april 2007 #10 Skrevet 4. april 2007 Dere som har hatt en slik samtale, hvor lang tid etter samtale kunne dere få begynne? Vi skal på en slik samtake og undersøkelse 17. april:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå