Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et innlegg for en liten stund tilbake at det hadde vært mye snakk om at man skal unngå A-creme, hvorfor det?

Fortsetter under...

Skrevet

Inneholder hormonforstyrrende stoffer

Skrevet

Takk! Peanøtt-oljen var det, ja!

Skrevet

ifølge denne kommer jo a-cremen ganske godt ut.

Skrevet

Ja ganske, men ikke best. Og hormonforstyrrende stoffer burde man vel strengt tatt holde seg unna så lenge som mulig npr man har gode alternativer.

Annonse

Skrevet

Syns heller ikke A-creme kom noe dårlig ut der, men natusan holder jeg meg langt unna. Mitt inntrykk av natusan blir bare forsterka negativt for hver test jeg ser.

Skrevet

Det står jo ikke hva som er feilen, bare at den fikk 5

Dårlig av apoteket å anbefalle denne da....

Skrevet

Det stod ikke noe om hormonforstyrrende stoffer der, bare at den inneholder peanøtt-olje som kan være allergifremkallende

Skrevet

hva mener du?

Skrevet

Har ikke kilden selv, men visstnok er det dårlige i A-kremen såpass lite i mengde, at det ikke skal ha så mye å si.

Skrevet

Nå fant jeg, ja, nøtte olja..

Det tåler ikke jeg... he, bra jeg fant det ut da, bruker den kremen hver dag nå..

Gidder ikke det da..

Skrevet

Jeg bruker ikke A-krem selv, men kjenner mange som er veldig fornøyd med den. Jeg jobber med hudpleie selv og selger kremer. Stort sett alle kremer kan man finne "feil" med hvis man bare leiter. Mitt råd er å bruke den kremen som funker best for ditt barn. Kan ikke finne noen steder at denne A-kremen er farlig. Hadde den vært det ville ikke farmasøyter anbefalt den. Så jeg synes ikke man skal unngå denne.

Annonse

Skrevet

Jordnøttoljen i A-creme er renset for proteiner, så det er ikke det som utløser evnt allergi.

Når det gjelder Grønn hverdag så har de nettopp "frikjent" tre parabener som de før advarte voldsomt mot.

Methylparaben, Sodium Methylparaben, og Etylparaben anser de nå som trygge. (Men dette har de selvfølgelig ikke gått ut i media og fortalt)

Skrevet

hvis den er så dårlig. hvorfor har vi da fått den anbefalt av helsesøster. begynner å bli litt bekymret jeg nå.

Skrevet

Fordi hs sikkert sitter på mer oppdatert info enn vi slarvedamer her inne :)

Du kan jo snakke med apoteket og fortelle om den testen til grønn hverdag, de bør vite mer sikkert.

Skrevet

Jeg bruker også a-creme på lillegutt som har atopisk eksem. A-creme har faktisk fungert så bra at vi har redusert et kortison bruk fra omtrent daglig til en gang annenhver uke kanskje. Ingen andre kremer vi har brukt har klart dette.

Skrevet

Selv har jeg atopisk eksem. Forsøkte a-creme og det sved og ble rødt. Så jeg tåler den ikke. Det er min erfaring.

• 4 år senere...
Skrevet

Man burde kanskje få øynene opp på andre ting enn parabener. Det er jo også forskjellige parabener...methylparaben er jo utvunnet av naturlige råstoffer som blåbær...finnes i bl.a ost etc. Hva med de nye stoffene de "parabenfri" kremene bruker i stedet som phenoxyethanol og ethylexylglycerin...dette har vist seg at Food and drug administration FAD har gått ut med sterke advarsler mot...de er svært hud irriterende i små mengder samt kan skade nervetrådene ref. http://truthinaging.com/body/fda-warning-on-phenoxyethanol

dette synes jeg er mer stressende å tenke på enn noen stoffer jeg får i meg eller ungene får i seg i maten vi spiser. EU komisjonen har jo godkjent methylparaben og ethylparaben og det er gjort mange tester på disse stoffene som viser at det er trygt...men de andre stoffene phenoxyethanol og ethylexylglycerin har de kun gjort få tester på og de viser seg å være skikkelig ille...

hilsen frustrert 3 barnsmor

Skrevet

Peanutoljen i denne kremen er ikke farlig da den er renset dvs fri for alle allergener....

Skrevet

Bare lurer, dette er ikke det samme som den tuben A-krem, eller er den også omtalt?

Skrevet

Da har du sikkert brukt den med parfyme eller AKrem som er en dårlig kopi av den andre...

Skrevet

Ja har brukt den hvite tuben Akrem med blå skrift, fikk den i sånn vareprøve fra apoteket i sånn pakke..tenkte den var trygg.

Skrevet

En god grunn er at den ikke er svanemerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...