Fride08 Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Uff, dette var mye tøffere enn jeg hadde trodd det skulle være.. Har ikke klart å gått oppreist siden uttaket, må bøye meg hele tiden for å ikke dø av smerte! Føles som om jeg har(sorry) 1000 fiser på tvers i magen! Knyter seg rundt eggstokkene, og har vanskelig for å trekke pusten helt..Det å tisse er som om noen stikker meg i magen med kniv.. Helt jævlig!! Er bedre enn jeg var på mandag (uttaksdagen), men enda skikkelig dårlig. Snakka med hgsd i dag, de uttvida sykemld min slik at jeg nå har påskeferie.. Men ser ikke akkurat frem til det. Trodde rugeperioden skulle være en spennende og fantastisk tid.. Men i stedet har det til nå vært et helvete! Legen var litt bekymret for meg, at det hørtes ut som om jeg var overstimulert.. Måtte huske på å drikke mye vann, ellers kunne jeg få væske i buken.. Uff, ikke vet jeg.. De ville egentlig ha meg inn på sjekk i morgen, men siden jeg bor i stavanger, så orker jeg ikke noen langtur nå.. Hver hump i veien er forferdelig.. Skulle ta kontakt med enten hgsd eller gyn avd i stavanger viss det ikke bedrer seg over helgen.. Håper det snart blir bedre, for det er bedre å være sofasliter, enn pasient med drypp i armen i påsken.. Nei, dette ble virkelig et syteinnlegg!! Håper dere har det bra, og sender en stor "påskeknib" til alle:)
LivLaga Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Usj! nei-å-nei, dette høres helt for jævlig ut. Håper det ordner seg asap. Syting er forresten bra, det renser sjelen. (Jeg kom på det akkurat nå, men det høres veldig riktig ut;-)
Fride08 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Takk:) Da kommer ivertfall sjelen min til å være prikkfri om en stund..hehe.. Klem
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Hei Eirin, dette var trist å lese. Høres ikke ut som du har det godt nei.. Bra du er sykemeldt og kan ta deg en lang påskeferie.. Håper inderlig du kommer til kreftene igjen og at du slipper sykehusbesøk over helgen. Jeg krysser fingrene for deg. Ønsker deg veldig god bedring og ja - her er det bare å syte - det har du fullt lov til!!!! Påskeklem til deg fra meg
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 Huff stakkars deg!! Det er lov å syte(jeg synes ikke du syter,da:O) ) Alle føleleser må jo ut et sted,vet du. Huff jeg føler sånn med deg! Det er en kamp dette, og jeg håper du får det bedre etterhvert som dagene går. Nyt sykemeldingsperioden din, drikk masse vann som legen anbefalte og slapp av og sov litt innimellom slagene. Håper at formen din snur raskt til det bedre og at du slipper unna sykehusbesøk! Masse trøsteklemmer fra
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Hei! Hvor langt har du kommet i ruginga? Har du blitt vondere og vondere etter innsetting? Hvis du var overstimulert ved uttak, ville de jo ikke satt inn egg. Ville bare fortelle om mine erfaringer. Jeg opplevde det samme, det ble vondere og vondere, og magen sto rett ut. Det viste seg ved ultralyd at folliklene/eggposene som var tømt hadde blitt fylt med veske, en overstimulering. Det var vondt, men ble aldri dramatisk, slik en hører om noen ganger (at folk blir lagt inn på sykehus og sånn). Kjenner godt igjen smertene du beskriver av humper i veien. Så til poenget: på sykehuset sa de at dette er noe som skjer noen ganger i forbindelse med at en blir gravid (hormonene). Og gravid var jeg! Og da var det plutselig mer levelig det hele! Mener ikke å gi deg falske forhåpninger eller noe sånt, men det var i alle fall det jeg ble fortalt, så jeg håper det stemmer for deg og! Lykke til!
Fride08 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2007 Hei, komma.. Jeg er bare på rugedag 3, så det nok ikke noe graviditetstegn dette.. Er faktisk mye bedre i dag, så jeg håper at det begynner å gå rette veien.. Skikkelig slitsom å ha det så vondt.. Magen min og stod rett ut, så jo skikkelig gravid ut..hehe.. Jeg hadde veldig mange eggposer, så lege mente at jeg kunne være litt overstimulert.. Og viss det ikke ble bedre måtte jeg inn til sjekk.. Men som sagt så føler jeg meg i mye bedre form, så jeg trenger nok ikke det:) Og til alle dere sjønne jenter som har sendt meg klemmer og gode ord: TUSEN TAKK!! "knib" fra
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 Så godt å høre, Eirin!!! Da krysser vi fingrene for at formen fortsetter å stige!! Det er nok helt sikkert et godt tegn :-) Videre god bedring og god påske!! Klem
snoopy80underi magen:):):) Skrevet 30. mars 2007 #9 Skrevet 30. mars 2007 ikke for å skremme deg men jeh gar nettopp vert lagt inn på sykehus pga overstimulering med samme symtoma som deg. et tips trykk i deg tre liter veske om dagen da får kroppen den veska den treng og da vil du mest sannsynli bli bra
Fride08 Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2007 Håper du kommer deg fort snoopy80:) Formen min har bare blitt bedre nå i løpet av dagen, så jeg tror det skal gå bra.. men jeg har helt glemt å drikke i dag..hmm.. Skal gå å hente mugga nå Tusen takk for godt tips, det der med overstiulering er virkelig ikke å spøke med!! Og du har nok hatt det verre enn meg, føler virkelig med deg, for jeg har hatt det helt jævlig!! Ønsker deg og dine en flott påske:) "knib"
nusse 77 Skrevet 30. mars 2007 #11 Skrevet 30. mars 2007 så fint at du har blitt litt bedre:))) jeg var selv overstimulert,og det tokk lang tid før jeg ikke hadde smerter i magen..men ble bedre dag for dag.. ønsker deg en smertefri og god påske:o)
Kjetil si jenta Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 Heisann:) Kom nettopp hjem fra sykehuset.. Måtte oppsøke lege pga.smerter, men fikk vær hjemme fordi jeg bor i nærheten.. Testet positiv gravitest for 3 dager siden. Det å være overstimulert er ufattelig vondt.. føler magen går herfra til haugesund..hehe.. Men en ting som er veldig viktig å tenke på er at det er større sjangse for å lykkes ved overstimulanse etter egguthenting.. Kroppen er da kjempemottagelig men også kjempevond .. KORT SAGT GODT MILJØ FOR FOSTERET, MEN VONDT FOR MOR Ønsker deg d beste.. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå