Gå til innhold

Hva bør jeg evt begynne med av fast føde til gutten min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg evt begynne med av fast føde til gutten min? NYTT 20:37 NYTT 20:38 29.03.2007

 

Idag er lillegutt på 4 måneder ordentlig utilfreds.I kveld skrek og skrek han etter amming, var sint og misfornøyd. Jeg opplever at han ikke ble mett. Gav ham begge brysta 2 ganger rett etter hverandre, men så var det vel tomt, og han fortsatte å skrike. Pappaen fikk omsider roa ham til senga, men han har ennå ikke sovna ordentlig. Han har spist opptil 7 ganger så langt idag, mot 6-8 ganger i døgnet nå de siste døgna. Er det økedøgn kanskje?

 

Hvis han fortsetter å være så misfornøyd, vurderer jeg å prøve å begynne forsiktig med enten kokt potet eller grøt, det anbefales vel som tillegg framfor MME når han er over 4 måneder? Hva vil dere evt anbefale å begynne med og hvordan?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt er nå nå blitt 6 måneder. Jeg ville valgt risgrøt/ maisgrøt eller grønnsakspurrè. Purrè lager jeg selv av kokt potet, gulrot, blomkål, brokkoli, squash. Sper med litt mme og olje. Det liker han kjempegodt. Startet da han var 5 mnd med noen skjeer i et par uker før jeg økte posjonene. Leste nettopp et sted at det kan være lurt å starte med grønnsaker for at babyen bedre skal like det fremfor at du starter med noe søtt slik som fruktmos eller grøt. Men er det fordi gutten din er sulten har jeg flere i barselgruppa mi som startet med grøt til kvelds for å forlenge søvnen. Du kan jo også prøve med en flaske med MME etter at du har gitt pupp om kvelden for å se om det hjelper. Det kan jo være at du ikke har nok mat. Og det kan være som du sier, at han har en økedag. Det er ikke så vanskelig å vite. Lykke til! Min gutt var også veldig urolig rundt 4 mnd alder, mye bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...