Gå til innhold

Hva med navnet Castor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hørt dette før?

fint eller ikke fint?

på forhånd takk for hjelpa!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som et utdrivingsmiddel. Huff, ikke fint!

Skrevet

Var navnet på den hesten som ledet 17.mai-toget i Oslo i mange år.

Ikke fint som navn på en gutt/mann.

Skrevet

Castor Fiber betyr bever på latin... Så hvis sønnen din får litt store fortenner, er ikke dette et navn å anbefale...

Skrevet

Castor i2c, Castor combo, Castor mag. Dette er produkt navn jeg forbinder med produskjonen av Ving card- eller på godt norsk: Hotelldørlåser på hoteller.

Også Castrol som er motorolje er jeg får assosiasjoner til. Castor fungerer aller best som navn på produkt, kjæledyrnavn eller som artistnavn.

Skrevet

jeg liker sånne navn!

er ikke Castor en av tvillingene(Castor &Pollox ett eller annet??) i gresk mytologi??

Castor er for meg et stødig karslig navn, og ville aldri i livet assosiert det med bever eller dører....!! det er jo et knippe menn i norge om bærer dette navnet i Norge!(SSB)

Skrevet

Forbant det litt med Fidel Castro... Litt for hardt navn synes jeg.

Skrevet

Navnet ga meg frysninger på ryggen - så for meg en slem diktator med en gang... Vet ikke hvorfor!

Skrevet

Det er jo sånne svingbare, små hjul som er på mange IKEA-møbler... har aldri tenkt på det som et navn.

Skrevet

hehe, hunden min heter castor, så jeg synes jo det er stili, men vet ikke helt på en gutt/mann. Men alle har forskjellig smak, og det er bra:o)

Skrevet

Hehe, jeg kjenner faktisk en mann på ca 70 år som heter Castor.

Syns det er kjempetøft navn!!:)

Skrevet

jeg liker det godt jeg også!!

jeg hadde en nabo som het det før(voksen mann) og har alltid hatt gode assosiasjoner til navnet.. nå var også dette en koselig mann....

go for it!!!

Skrevet

Jeg kjenner en gutt som heter Astor da. Han er oppkalt etter sin oldefar. Synes navnet er sterkt og fint jeg da. Liker slike spesielle navn jeg da!:)

Skrevet

..einig med Arina..

Eg syntes Astor er mykje finare.. tenkte med ein gong på det da eg las Castor...

ellers har eg tenkt Casparian i forbindelse med navnet Castor, føler dei ligg litt i samme gate. Liker du det?

Skrevet

Jeg synes det er kjempetøft, barskt og høyreist, liksom! Liker Nestor også!

Skrevet

Vil du at gutten skal ha et navn som betyr lakserolje (= castor oil) på engelsk?

Skrevet

Tenker på Fidel Castro....

Castorum=bever på latin

Skrevet

Castor Troy i Face Off :) Tenker på han skumlingen der jeg, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...