Gå til innhold

Den jævla dritt tanta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja i utgangspunktet har jeg lange og litt uregelmessige sykluser.

Denne pp har jeg imidlertid gått på pergo, så da ble det en "vanlig 28 dagers".

Denne pp skal jeg ha pausemåned fra pergo, så da regner jeg med at el kommer senere, kanskje på dag 18-20 som normalt?

Enn du lange sykluser på deg?

Annonse

Vi får se. Kanskje har pergoen effekt også i pausemåneden slik at jeg også får en vanlig 28-dagers med el på dag 14???

Vi får se. Håper jeg er så heldig!

Pergo fikk jeg av gyn etter at jeg stort sett er ferdig utredet. Jeg har pco, noe som betyr at jeg har masse cyster på eggstokkene, noe som påvirker hormonbalansen, og jeg produserer mest sansynlig "dårlige" egg på egenhånd.

Pergo skal hjelpe meg å slipper fine modne egg.. he..he..

Når det gjelder eggløsning så traff dere godt forrige pp når dere hadde sex dagen etter positiv eggløsningstest (om jeg husker riktig).

Jeg eltester også dagene etter første positive test. Jeg får bestandig positiv test 2 dager på rad. Dette tolker jeg slik at første dag er det under 36 timer til eggløsning, og andre dag med positiv test er det under 12. timer til eggløsning.

Siden sædceller lever i opptil 5 døgn, men vanlig er 48 timer, så gjelder det å ha sex fra og med første dag med positiv eltest og i allefall 3 dager fremover.

For å safe så har vi i tillegg sex annen hver dag i perioden før eggløsning. I teorien så skal dette være nok til å ikke bomme på el siden sædceller lever i 48.timer.

Jeg holder på å bli helt tussete jeg. Hvorfor i all verden skal dette være så vanskelig da???????????

Vi hadde sex dagen før pos test da, men trodde det skulle være greit. Klarer ikke å holde det gående med annenhver dag på kommando, det er en "killer" for sexlivet vårt. Her klarer vi kanskje 2 dager hvor vi "må" ellers koser vi oss bare når vi har lyst...

Klarer dere annen hver dag??? :-)

Jeg lurer på å kjøpe babycomp... Kanskje det vil kunne gi oss klarere svar på NÅR vi bør "hoppe i høyet" sånn at vi ellers bare kan gjøre det de dagene det frister :-)

Annonse

Tanta mi kom også i dag. 1 dag før IKM. Iallefall greit at hun kommer før IKM, når først har tenkt å komme...

Da blir det 2008 baby - FORHÅPENTLIGVIS! Viss det ikke klaffer neste måned da og jeg får før tiden da.. ; )

Neste termin KAN bli 05.01.08

Hater denne tanta. Trodde virkelig det skulle klaffe denne måneden... Blir så lei meg : (

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...