rampejenta - ny spire Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Har der begynt å tenke på navn til barnet, utstyr og sånn?? hvilke vogn dere vil ha osv..
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Hei ja.. For å si det sånn; nå sitter meg og min kjære benket foran tv'en og venter spent på "TV2 hjelper deg" hvor de skal teste barnevogner.. Så jah..har begynt å tenke i de baner. Navnhar vi bestemt oss for tror vi og det samme gjelder for babyseng og stellebord. Har gått masse i babybutikker og falt pladask for et sånn disney-sett. Så jepp, vi har begynt å planlege ørlite Heh.. Hva med dere da? Har dere begynt?
hanne håpløs Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Det eneste vi har tenkt på er vel navn Vi har bestemt oss for at ungene våre skal ha to fornavn, ettersom begge vi to har to fornavn Utstyr og sånt kommer nok jeg til å tenke på når jeg er gravid!
Galskapens overhode Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ei jente fra før, så det meste er klart.. Bortsett fra vogn og barnesete.. Søstera mi fikk en gutt i januar.. så det meste kan lånes her da.. Vi har bestemt bestemt oss for et guttenavn.. men jeg er litt i tvil og jentenavnet.. For 3 uker siden mistet jeg tvillinger (ikke planlagt).. så nå har jeg funnet ut at vi får finne 2 navn til hvert kjønn.. så er vi på den sikre siden hvis vi skulle være så heldige neste gang.
rampejenta - ny spire Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2007 ble litt skuffet over testen på tv2 siden det var bare duo vogner som ble testa.. og jeg tror jeg vil ha kombi vogn.. .ellers har vi funnet navn, seng og bilsete.. men kan jo ikke handle ennå da..
Babyklar '78er Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Ja, vi må jo få lov til å drømme litt Vi har fire gutte- og jentenavn klare. Med andre ord, vi har vel ikke helt bestemt oss. Når det gjelder utstyr, så har jeg kjøpt en liten nydelig kjole - men kun som et symbol. Jeg har ikke tenkt å gjøre de store innkjøpene, men for meg var det en måte å gjøre det hele litt mer virkelig. Når det gjelder barnevogn o.l., så har jeg funnet ut at det er en verden som det vil ta tid å få oversikten i. En barnevogn er tydeligvis ikke bare en barnevogn . - men jeg prøver å finne en side, hvor det er noen som allerede har identifisert fordeler/ulemper med de ulike modellene. Jeg synes barnevogndebatten på denne siden blir litt for uoversiktlig og subjektiv (det er liksom ikke fargen jeg trenger hjelp til å velge .
mammapus Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 Hei alle sammen. Kan nesten ikke la være å tenke på sånt nå, kanskje fordi dette blir vårt første barn og vi nok kan tenke oss en hel haug:) Min mann mener at jeg ikke må bli for ivirig, men det er svært vanskelig. Tenker på oppussing av barnerom, barnevogn og så klart navn. Dersom det blir en gutt, så er det klart pga lang tradisjon for å kalle opp etter far - bestefar osv. Tror likevel man må se om navnet passet til barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå