Gå til innhold

Jaa...da var 1 gang overstått da...


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Ga lillegutt grøt for første gang i dag da.... Vet ikke helt hvordan DET gikk egentlig... Sleit litt med å få tynn konsistens på den, følte at den ble litt klumpete...Hadde sånn nestle maisgrøt typ, men etterhvert ble den ok, ikke rennende, men ganske myk. Ga han først en slurk av flaska så han skulle bli litt fuktig i munnen, så tok jeg litt på en skje og stappet den inn....

Han skjønte ikke helt hvordan han skulle spise av den skjea, egentlig skrek han bare fordi han da var så sulten at grøt hadde han ikke tid å smake på, men hadde han ikke skreket hadde jeg nok ikke fått skjea lett inn i den munnen....

Måtte snu skjea og på en måte tørke grøten av på tunga hans, for han gjorte absolutt ingen ting for å få grøten av altså. Svelge ville han heller ikke fordi han skrek så innmari, så måtte skylle ned grøten med melk...hehehe..:) Men han fikk det jo i seg og det virket ikke som om han fikk mageknip heller, var jo unasett ikke mye grøt jeg ga han, bare en liten t-skje, men uansett...

 

Hvordan har første grøt møte vært for dere og deres barn, for de som har begynt med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke fått grøt, men har fått smake en liten t-skje med frukt pure... eple/mango

han elsket det... smatta veldig, smilte som bare det...

Han er bare 3 mnd så han får det ikke fast, men en liten smaksprøve ble det :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken har fått grøt ca annenhver dag siden lørdag, kun ei lita skje. Gitt hun nestle maisgrøt i passelig konsistens, bare holdt skjea mot munnen hennes så slafser hun det i seg, stapper den ikke inn =) Nå har hu fått hard mage da, så sviskemos skal hun få til kvelds..hehe.

 

Hun synes grøten er helt grei tror jeg.. ingen latter eller jubel, men blir sakte slurpa i seg.

 

Ingrid har spist minifomdråper og d-vitamin av skje siden hun var bitteliten da... så hun har vel litt trening.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...