Gå til innhold

hva kan man sammenligne smertene med??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest miang20&alicja04.06.07

Dette spørsmålet stilte jeg jordmoren jeg pratet med i dag. Hun sa i alle fall at det er vanskelig å beskrive smerte, men at det gjør vondt - ganske vondt - men at de vil passe nøye på med å følge deg opp med smertestillende så det ikke skal være for ille. Ikke vær redd dette går nok bra:)

Ks er i seg selv ikke så vondt. Jeg tok ks for 11 mnd siden og det var ikke planlagt. Men det som var verst var å hoste etterpå!

Så et lite tips til deg som skal ta ks, når du hoster etterpå, ta en pute på magen og press den i nnover i det du hoster, det hjelper mye... :)

Jeg tror naa det gjoer mindre vondt enn aa foede jeg da. Men ved ks saa har du jo smerter lenger (noe du ogsaa sikkert har om du maa sy etter foedsel). keisersnitt smerter er ikke slik at det gjoer vondt hele tiden - det gjoer vondt naar du proever aa komme deg opp, naar du gaar, naar du hoster og naar du ler. Men det gaar gradvis over. Personlig syns jeg det var ubehagelig ,men ikke uutholdelige eller noe saannt. Jeg tok veldig lite smertestillende - og jeg er ikke en person som noevendigvis taaler mye smerter. Jeg hadde ikke problemer med a sove paa grunn av smerter eller noe saannt. Det er bare vondt aa komme seg opp av sengen.... Man gaar litt krokete i begynnelsen for aa begrense smertene. Saaret er oemt, som et hvert saar, og det gjoer vondt naar man beveger seg slik at saaret beveger seg. men du kommer deg nok fort igjen og du kan jo regulere smertene med hva du gjoer og hvor mye du beveger deg.

Det er ikke noe aa grue seg for - det gaar saa greit at. Naar du faar babyen i armene, saa har det ikke mye aa si at det gjoer litt vondt i saaret.

Lykke til iallefall!!! Det gaar saa greit at det!!! Du maa faa litt soevn saa du er uthvilt til den store dagen!! Du vet jo mer hva du gaar til ved ks enn ved vanlig foedsel...

Annonse

slapp helt av,det er ikke vont!!og du får endel smertestillende etterpå,nettopp så du ikke skal ha vont:) jeg syns det var ubehagelig å snu meg husker jeg,da rev det litt i såret..men du kommer deg ganske så fort!jeg er jo vant til operasjoner da,har bla et 40 cm langt arr i ryggen,så et ks var bare peanuts her,hehe..

Det er ikke noe å grue for. Keisersnittsåret kan sammeliknes med et hvert annet operasjonssår. Det svir litt dag 1, etter det gjør det mest vondt når du ler, hoster, beveger deg osv.

Tenk på å vrikke foten. Det gjør jo bare vondt når du trår på den, ikke sant?

I tillegg er det bare å spørre sykepleierne om smertestillende dersom du synes det er vondt, det får du som regel uoppfordret de første dagene, og mer om du ber om det.

Slapp helt av. KS er peanuts mot å føde vaginalt, der du har skikkelig j... vondt i mange timer mens det står på, og som regel også vondt i revnesåret i tiden etterpå.

Dette kommer til å gå så bra så bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...