Gå til innhold

Mister jobben?

lillepusen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg da har akkurat fått vite at jeg sannsynligvis blir overtallig neste år, da skolen jeg jobber på må redusere. Har tidligere jobbet i det private, og begynte som lærer i VGS i høst, og sist inn, først ut i det offentlige. Får jo permisjonspenger, har termin i oktober, men mister jo ansennietet og pensjonspoeng.Skikkeig sur akkurat nå, trives kjempegodt med kolleger og yrke, tross elndig lønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lillepusen

Jeg var gjennom samme prosess i januar 2006. Etter å ha jobber 9 år et IT-firma fikk jeg også beskjed om at jeg var overtallig. Ble veldig sjokker og forbannet til å begynne med. Men etter at jeg hadde begynt å akseptere at jeg var uten jobb så valge jeg å snu det til noe positivt. Jeg begynte å søke på nye jobber umiddelbart og løp til slutt fra intervju til intervju. Etter 3 måneder fikk jeg tilbud om fast jobb i et nytt firma. Der har jeg nå snart vært i 3 år. Trives veldig godt og har mange gode kollegaer. Hadde jeg nå fått tilbud om å få den gamle jobben tilbake så hadde jeg takket nei.

Det jeg mener å si med dette innlegget er at arbeidsmarketdet er nå bedre enn det har vært på lenge. Bruk tiden du skal være hjemme med nurket ditt til å tenke gjennom hva du har lyst til å gjøre og så snur du hele prosessen til noe positivt og plutselig så er du i gang igjen.

Lykke til!! :-)

Skrevet

Hei! Må være kjedelig å få en slik beskjed. Men, som Lilleprins i magen skriver, arbeidsmarkedet er jo til "vår" fordel nå, så sånn sett kan det være rette tiden å finne seg noe nytt. Dessuten, så får du jo mulighet til å være hjemme med barnet først og får god tid til å tenke deg om hva du ønsker å gjøre etterpå. Kanskje dette blir vendepunktet for å finne på noe helt annet?

Ønsker deg uansett lykke til i dine valg, men nå først synes jeg du skal slappe av og nyte tiden som gravid. Det vil helt sikkert ordne seg med jobb til deg når tiden er inne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...