lillepusen Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Jeg da har akkurat fått vite at jeg sannsynligvis blir overtallig neste år, da skolen jeg jobber på må redusere. Har tidligere jobbet i det private, og begynte som lærer i VGS i høst, og sist inn, først ut i det offentlige. Får jo permisjonspenger, har termin i oktober, men mister jo ansennietet og pensjonspoeng.Skikkeig sur akkurat nå, trives kjempegodt med kolleger og yrke, tross elndig lønn...
Lilleprins og mamma Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Hei Lillepusen Jeg var gjennom samme prosess i januar 2006. Etter å ha jobber 9 år et IT-firma fikk jeg også beskjed om at jeg var overtallig. Ble veldig sjokker og forbannet til å begynne med. Men etter at jeg hadde begynt å akseptere at jeg var uten jobb så valge jeg å snu det til noe positivt. Jeg begynte å søke på nye jobber umiddelbart og løp til slutt fra intervju til intervju. Etter 3 måneder fikk jeg tilbud om fast jobb i et nytt firma. Der har jeg nå snart vært i 3 år. Trives veldig godt og har mange gode kollegaer. Hadde jeg nå fått tilbud om å få den gamle jobben tilbake så hadde jeg takket nei. Det jeg mener å si med dette innlegget er at arbeidsmarketdet er nå bedre enn det har vært på lenge. Bruk tiden du skal være hjemme med nurket ditt til å tenke gjennom hva du har lyst til å gjøre og så snur du hele prosessen til noe positivt og plutselig så er du i gang igjen. Lykke til!! :-)
coscos Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Hei! Må være kjedelig å få en slik beskjed. Men, som Lilleprins i magen skriver, arbeidsmarkedet er jo til "vår" fordel nå, så sånn sett kan det være rette tiden å finne seg noe nytt. Dessuten, så får du jo mulighet til å være hjemme med barnet først og får god tid til å tenke deg om hva du ønsker å gjøre etterpå. Kanskje dette blir vendepunktet for å finne på noe helt annet? Ønsker deg uansett lykke til i dine valg, men nå først synes jeg du skal slappe av og nyte tiden som gravid. Det vil helt sikkert ordne seg med jobb til deg når tiden er inne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå