_svana_ Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Ikke akkurat et ammespørsmål, men kanskje noen av dere ammehjelpere vet. Gutta (5 mnd og 3 uker) begynte forsiktig med maisgrøt like før de var 5 mnd. Første uka på mm, uka etter på mme (nan1). Uka etter har de hatt diaré, og har det fortsatt (nå 12 dager). De har tidligere fått svært lite mme, og da bare ha1. De siste dagene har jeg kun ammet, de har fortsatt diare (har nok skiftet over 15 bleier hittil i dag), men fargen er nå mer gul enn grønn, men fortsatt tynn, vannaktig/slimete. Var hos legen med de i dag, og hun mente det var overgangen til fast føde/mme som hadde resultert i dette. Kan virkelig mme gi diaré? Det har jeg ikke hørt om. Er det da fare for at de er laktoseintolerante? Vi har ingen allergi i familien, og gutta er toeggede.
Expat Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Nå svarer jeg ikke som ammehjelper nå. Men, ville forsøkt å amme som en gærning i dagene fremover for å få slutt på dette. Skal du gi noe fast, så kanskje litt most banan, det stopper magen allikevel (ja, "sorte ormer i bleia" er fordøyet banan, standard panikkspørsmål...). Kanskje mme'n ble for sterk for dem, ja. Det er av denne grunnen vi gir en og en ny ting så det er lett å finne ut hva som er problemet! Det er laktose i mm også, vet du.
_svana_ Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Ga banan i 4-5 dager uten at det ga så veldig restultat. Skjønte det med svarte ormer, så ble ikke panisk :-) Takk for svar. Hvor lenge kan jeg holde på å "amme som en gærning"? Før jeg selv blir gal, altså... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå