Gjest Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 hei alle sammen:) jeg føler at jeg ikke får gode nok svar på spørsmålene mine fra legen, faktisk så svarer han ikke i det hele tatt, men ber meg ikke tenke på graviditteten før i uke 12 fordi det er såå sannsynlig at jeg vil spontanabortere ettersom jeg er så ung. (hørt no så dumt?) det jeg lurer på, er når man kan få dra på ul, og da mener jeg ikke hva som er vanlig tid første gang, men hvor tili som overhode er mulig? jeg vil dra å se med en gang!! og så lurte jeg også på hva legen sa til dere første gang dere dro dit og fortalte nyheten. ble dere tatt noen prøver av osv? er det ingen mulighet for å vite om ting går som de skal før i uke 12?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 ordinær ul er fra 17. til 19. uke! noen får time før av ulike grunner, du kan også få tidligere ved å bestille pivat å må da betale for det selv... skal første gang til kontroll i morgen å må da ha med urin prøve + at dem tar blodprøver...
jegersåglad Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 kom nettop fra legen på tirsdag,måtte ta noen blodprøver og urin prøve tror de fleste leger prøver å få fram at det kan skje noe..min lege sa ihvertfall at det kanskje ikke var så lurt å si det til andre før man var kommet i uke 12..men hvis du er veldig misfornøyd med legen din har du rett til å bytte fastlege 2 ganger i året..www.nav.no
evigoptimist Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Hvis legen anser at det er tvilsomt om du beholder spiren, kan han uten problemer henvise deg videre til oppfølging hos gynokolog. Helt utrolig at han ikke har gjort det før!!! Du kan få ul, allerede fra første dag, man kan se hjerte slå fra uke 6. Har selv vært på ul mange ganger før 12 uke, og er du bekymret er det ingen grunn til å vente! Hvis du har mistet tidligere kan du få crinone, for å hjelpe det gule legemet hvis du ikke produserer nok progesteron selv. Det er ikke så mye man kan gjøre så tidlig - men, gynokologen kan gi deg en langt bedre oppfølging enn din nåværende lege gjør. Stå på! Krev å bli henvist videre!!! Lykke til! Ønsker deg et langt og godt svangerskap.
Trønderjente82 Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Hvis du drar til privat GU kan du få innvendig UL. Der kan de se om hjertet slår etter uke 6 og hvis de har sett et bankende hjertet i uke 8 er det 95% sikkert at det vil gå bra med spiren din. Jeg kjenner mange som har blitt gravide unge, faktisk helt ned i 15-års alderen og tror ikke det er noen større sjanse for å miste selv om man er ung. Dumt å si sånn uansett synes jeg. Ønsker deg hvertfall kjempe masse lykke til og håper du får et fint svangerskap og verdens nydeligste baby...
Pimienta Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Hei hei, Jeg vil vel tro at det faktisk er ekstra god sjanse for at det går bra hvis du er ung?? Merkelig av legen å si noe sånt. Men det er nå en gang sånn at hvis det ikke går som det skal før uke 12 er det vel ikke mye de kan gjøre uansett, så det hjelper fint lite med undersøkelser og ultralyd i denne perioden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå