Gjest Skrevet 29. mars 2007 #1 Del Skrevet 29. mars 2007 Har akkurat funnet ut at jeg er gravid :-S Jeg er 20 år gammel, og synes at jeg er ALT for ung til å bli mamma. Kan sikkert hende at noen 20-åringer er veldig klare, men jeg føler meg fortsatt som et barn selv. Jeg har likevel alltid vært opptatt av barn og har blant annet nærmest vært mamma for halvsøsknene mine, og jeg har til og med tenkt tanken at jeg ville ha barn når jeg var yngre. Jeg var en del på BIM før fordi jeg tenkte tanken og var ganske så babysyk. Men nå som jeg faktisk er GRAVID er det hele så fryktelig skummelt og jeg skulle ønske at jeg ikke var det :-S Faren er en jeg gikk ut med i ca 2 mnd. Han har mest sannsynlig lyst til å ha barnet, men vi er ikke sammen, selv om han er veldig forelsket i meg. For å si det sånn så er jeg IKKE interessert i han i det hele tatt lenger, men jeg var dum nok til å ligge med han :-( Jeg har kun en pappa (som jeg ikke har noe særlig god kontakt med) og noen dårlige venner her hvor jeg bor. Resten av familien og vennene mine bor i utlandet. Så jeg er liksom helt alene med dette. Jeg får nok ingen støtte av familien hvis jeg velger å beholde... Ellers har jeg absolutt ingen utdannelse, ikke vgs engang, og ingen jobb :-( jeg har ikke klart å ta vgs pga mye sykdom, depresjoner osv, har strøket gang på gang og familien min ser på meg som ganske håpløs, og det er jeg vel og. Men hva har jeg rett på av penger?? Jeg blir alenemor uten jobb, utdannelse osv. Jeg bor gratis i en ganske fin leilighet som min mor eier. Jeg har et soverom, stue/kjøkken og bad, er det stort nok for meg + et barn?? Kan jeg klare meg på KUN det jeg får fra staten? Unnskyld hvis dette ble veldig rotete, er litt ute av meg, men håper virkelig på mange svar Er forresten ca 5 uker på vei (tror jeg) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8809908-hva-har-jeg-rett-p%C3%A5/
Incinta - snart Skrevet 29. mars 2007 #2 Del Skrevet 29. mars 2007 du har rett på overgangstønad i 3 år, tror den er på ca 9600 i mnd, så får du engangstønad på 33 000, også får du dobbel barnetrygd, det blir vel ca 2000 i mnd. (har en veninne som nettopp er blitt alenemor- så jeg har full oversikt.. hehe) Du KAN vel strengt tatt klare deg med penger fra staten, men vil du leve på staten? Kankje det er en ide å begynne på skolen eller få seg en jobb... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8809908-hva-har-jeg-rett-p%C3%A5/#findComment-8811292
Celina`s Mamma18 Skrevet 30. mars 2007 #3 Del Skrevet 30. mars 2007 hei. eg e en jente på 18 som har en datter på 1.5 år.. eg har foreldreretten på jenten min.. pappaen til celina e kjæresten min, men vi bor ikke sammen eller noe sånt.. eg får: overgangsstødnad på 9696, barnebildrag 1250, dobbel barnetrygd 1900 ca... også går eg på skole, fordi eg vil ha en utdannelse, og då e jenten min i barnehage og eg får dekket 64% av barnehange altså ca 1440 og utdanningsstøtte kr 330(penger til frakt til å fra skolen/ ungdomskort).. eg klarer meg veldig bra på de pengene, men vil snarest mulig få meg en jobb... lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8809908-hva-har-jeg-rett-p%C3%A5/#findComment-8820774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå