Gå til innhold

Jeg og sambo er nede i 6 navn. Kan dere hjelpe og rangere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elida - et vakkert navn

Elvira - veldig pent det også

Sunniva - nei huff! Litt alla Vanessa og Kevin i mine ører...

Alva - synes jeg hører det litt for ofte nå for tiden, ellers pent

Louise - Tja - det er liksom Märtha Louise det...

Maiken - greit nok

Ville valgt Elida framfor Elvira av den enkle grunn at jeg syns jeg ser tendenser til at den godeste Elvira Nikolaysen har startet en navnetrend... Eller er de like pene uten å være for sukkersøte.

Samme med Alva, det er nydelig og passer like godt på små prinsesser, rampejenter og voksne damer.

Sunniva er OK, ganske vanlig på sørlandet, og navnet på jenta i kaptein sabeltann som vel er barnelitteraturens største nek som bare sitter og venter på at en gutt ska komme og ta henne med ut i verden(det er sant, hun synger om det), og knappast noen god rollemodell.

Louise syns jeg er litt kjedelig, men Maiken forsåvidt er OK, men veldig annerledes enn de andre navnene du liker?

Annonse

Jeg synes alle navnene er fine, jeg så da er det ikke lett å rangere, men jeg skal prøve:

1) Alva

2) Sunniva

3) Elvira

4) Elida

5) Louise

6) Maiken

Skal dere ha dobbeltnavn er Alva Louise fint, - eller hva med Maiken Elvira eller Sunniva Elida....nei, dette var vanskelig!! Dere får ta det som passer best til etternavnene.

Annonse

Elida :o) Min oldemor het Elida Josephine og jeg har selv vurdert det navnet. Synes det er enkelt og fint selv om jeg ikke kan hjelpe for at det kan høres ut som jeg er tedd i desa når jeg sier det.

De andre navnene likte jeg ikke så godt dessverre.

Rangert:

1. Louise (Berta mi heter Amalie Louise hehe)

2. Maiken - fint

3. Elvira - spesielt og fint

4. Elida - aldri hørt før, men greit navn

5. Sunniva - vanlig men ganske fint

6. Alva - litt voksent men ganske fint.

Syntes det var veldig mange fine navn her jeg, faktisk likte jeg alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...