Gå til innhold

Okey, jeg er redd! Ks, eller vanlig? Hjeeeelp !!

Anbefalte innlegg

Er 17år, å har begynt å få heeelt angst fof å føde !! Jeg er livredd for

at noe galt skal skje, både med meg og barnet. Jeg er også redd

for å rett og slett ødlegge meg neden til! Jeg blir kvalm og dårlig av

å tenke på både klipping og sying, å tiden etter ! Jeg er redd for å

føde, for jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg er redd alt skal

gå til helvete, å at jeg bare blir liggende der og den siste tiden før å

bare gråte over hvor jævlig det vil bli. Jeg vet jeg kan få til en vanlig

fødsel, men det er absolutt ikke noe jeg har lyst til !! Noen noe tips?

Børjeg spørre legen om ks, eller bør jeg bare tøffe meg opp ?!

Fortsetter under...

Gjest miang20&alicja04.06.07

Jeg leser her at det er veldig vanskelig, men jeg har tross alt også gått igjennom en del ting som "rettferdiggjør" ks tror jeg. Det er ingen fysisk grun nhos meg.

Jeg har gått til timer hos jordmødre for å få bukt med dette men det har ikke hjulpet, og i dag ifkk jeg det innvilget.. Så hos meg var det ikke vanskelig. Kommer vel ann på om angsten din blir tatt på alvor eller ei

Det beste er å snakke med legen. Han vil henvise deg videre til samtale med jordmor. Forbered deg godt på forhånd, skriv et brev der du forklarer hva du er redd for, hvorfor og hvordan angsten arter seg for deg. Ikke vær redd for å skildre søvnløse netter, gråting osv.

Jordmor vil sannsynligvis sende deg i fødselsangst kurs, hvis ikke det hjelper og du står på ditt vil du sannsynligvis få innvilget KS dersom du fortsatt ønsker det. Lykke til!

Dette er et valg som ikke er lett å ta. Du har mange timers selvgransking og fundering foran deg, og sannsynligvis et par-tre samtaler på sykehuset før du bestemmer deg. Det handler nok ikke om å tøffe seg seg opp nei, men å gjøre det som føles riktig nå og etterpå. Å måtte føde vanlig hvis man er livredd er feil og farlig.

Bruk god tid på å finne ut nøyaktig hvorfor du er så livredd for vanlig fødsel, og skriv det hele ned. Og så må du lese alt du finner om både KS og vanlig fødsel (både positivt og negativt), for å se om dette endrer synet ditt på noe av det. Kanskje du innser at vanlig fødsel føles naturlig for deg etterhvert? Men kanskje du bare blir enda mer bestemt på at du vil ha KS. Da må du få henvisning til sykehuset, og bare stå på!! De aller fleste får KS hvis de VIRKELIG vil. Lykke til :)

Bambi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...