Gå til innhold

Skal vi ta en opptelling på hvilket kjønn vi venter?

Gjest

Anbefalte innlegg

Mye trist på disse sidene om dagen. Vi må få inn noen litt hyggelige tråder. Derfor prøver jeg meg; Jeg har inntrykk av at mange av "prøverørerne" venter gutter? Det gjør jeg og. Hva venter dere som vet hva dere får? Noen som vet noe om det er forskjellig sannsynlighet for gutt/jente etter prøverør enn ellers?

Fortsetter under...

Annonse

Oj, det var jo bare gutter her jo... :o) Jeg får bryte guttetrenden litt med lille pia i magen min... (Uten at noe er bombesikkert enda selvsagt.)

Det kan kanskje være et logisk svar på hvorfor såpass mange ivf'ere får gutt hvis teorien om befruktning ETTER eggløsning skal tilsvare gutt... Sædceller med Y kromoson skal visstnok svømme hurtigere men også bli fortere sliten og da er det fordel at avstanden til egget er kortere enn det er før eggløsning. Noen flere som har synspunkter på dette?

Jeg tenker da, hva med ICSI? Der tar de selv sædcellen og planter i egget.. Så den svømmer jo ikke selv...

tror nok det er hipp som happ jeg. Vet av flere som skal ha jenter også:)

Hvis man ser på fub sitt forum, så tror jeg det der er overkant av jenter..

Jeg tror det like mange jenter som gutter som blir laget av prøverørsmetoden...

Det var da voldsomt så mye gutter:) En grunn til at det kan være flere gutter er at gutteeggene deler seg raskere enn jente eggene, og dermed ser finere ut i utvelgelsesprossessen......men jeg tror nok det egentlig er ganske like tall som ved vanlig unnfangelse.

Men jeg venter altså to ivf - jenter:)

Er i uke 24 og elsker å være gravid:) Tenk så deilig å få strutte med magen. Dette er den eneste tiden i mitt liv jeg kan ta imot skryt for magen min og la andre stryke på den;)

Dette har vi ventet lenge på jenter og jammen har vi fortjent det!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...