Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Nå er mini snart 5 mnd og jeg har gått ned 9 kg etter jeg fikk den vekten jeg hadde før jeg ble gravid ( det tok 5 dager) . Det virker som at det går sakte nedover hele veien. Jeg spiser normalt og har masse melk. Vil jeg fortsette å gå ned i vekt hele perioden jeg ammer? Blir jo snart ikke mer igjen av meg , he he..
Expat Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Vel, du skal ikke ned under bmi på 20. Noen tar proteinshakes som næringstilskudd når de ikke fikser å spise nok... Eller ammekake?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har bmi på under 20 nå, men jeg spiser masse. Kan spise feks 6 skiver til et måltid. Og jeg har nok melk. Men går likevel ned i vekt.. HI
Expat Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Har du sjekket stoffskiftet? Be legen om å få gi blodprøve. Hvis du fullammer, hvor tungt er barnet nå? Disse gainers-fuel boksene er nok noe for deg! Og se den linken lenger nede om vitaminer og kaloriinntak!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Jeg sjekket stoffskiftet i svangerskapet, da var d helt normalt. Bør jeg sjekke det igjen nå da ? Han veier drøye 9 kg nå !( fullammer) HI
Expat Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Og det koster jo kalorier å fø på en 9kg baby, 150ml per kg baby, 1350ml, til omtrent 60-70 kcal per 100ml, 810, pluss omkostninger i produksjonen. Så ihvertfall 1000kcal over det du spiser for å holde vekta! Kake på deg i påsken!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 ok. Jeg bør kanskje ringe legen min å høre da. Men hva er disse "gaineers fuel " boksene ? Hvor kjøper man det? Gutten min veier ganske mye, så han " tapper" vel meg for energi siden jeg ammer ?
Expat Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Ja, se over. Du kjøper disse på sportsbutikker, apotek eller helsestudio. Pass på at det bare er protein og annen energi i dem, ikke noe "spennende tilsetningsstoff"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå